Diskuze a otázky - jsme dneska v průměru bohatší než před 20 lety nebo nejsme?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

junior1989

junior1989 | 13. 12. 2010, 11:40:44 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

všichni si pořád stěžujou...přitom lidi vydělávají minimálně 10x víc než před 20 lety, ale málo co stojí 10x tolik jako před 20 lety, snad jen bydlení..třeba máslo stojí jen 2x tolik než stálo tehdy...a stejně všichni skuhraj! Co s tím?

reagovat

Nejlepší odpověď podle uživatelů

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 12:30:05

To je ten několikaprocentní roční ekonómickej růst..už ho máme skoro sedumdesát let,žádná válka ani zemětřesení se nekonaly,a přesto prej nebude na důchody,což komouši vždycky a bez zadlužení měli ...tož jak kdyby někde byla chybka a špičkový odborníci,co to před dvaceti rokama začli řídit místo umaštěnců dělnickýho původu nám to jistě dokážou vysvětlit..!2!

V diskuzi je 306 příspěvků a shlédlo ji 3910 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 300 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 16. 12. 2010, 15:52:59 | více příspěvků | napsat uživateli

vzniklno před druhou světou válkou a z toho co ukradl po roce 1948. Avšak ani toto ho dlouho nemohlo udržet při životě. I tyto předválečné zdroje se časem vyčerpaly.

řekl byc, že to vyčerpání zásob nastalo v roce 1953. !585!

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 15:42:46

JitkaDvorakova | 13. 12. 2010, 12:30:05

To je ten několikaprocentní roční ekonómickej růst..už ho máme skoro sedumdesát let,žádná válka ani zemětřesení se nekonaly,a přesto prej nebude na důchody,což komouši vždycky a bez zadlužení měli ...tož jak kdyby někde byla chybka a špičkový odborníci,co to před dvaceti rokama začli řídit místo umaštěnců dělnickýho původu nám to jistě dokážou vysvětlit..



Komunistí de facto na důchody neměli. Ono samotné tvrzneí, že někdo má na důchody je dost pochyné, ale začnu od začátku


V obodbí socializmu bylo daleko větši přerozdělení bohatství než je dnes. Tedy komunisté mohly vyplácet peníze lecjaké socce, protože to jiným sebrali. Zároveň díky přerozdělení byly menší extrémy mezi těma bohatýma a chudýma, repektive ti bohatí byly členové KSČ respektive jejich poskokové a těch tolik nebylo a v porotnání se současností nedosahovaly takové rozdíly v příjemech. Tehdejší státní politika byla založena na tom,že stát řekl "dělejte, co já řeknu a já se o vás postarám". A de facto to tak bylo. Jenže to postarátní se nebylo nic moc v porovnání s okolním "západním" světem. Jinak ani komunisté v konci 80. let už neměli na důchody... de facto. Jinak by se jim ta "habaďůra" nemohla rozpadnou. Stát byl "finančně" vyčerpán a ta vyčerpanost se odrážela například v nedostatkovosti zboží, nízké úrovni domácího zboží. Stát totiž, neměl dostatek "kvalitního- vlastního" zboží, která by mohl vyvážet do zahraničí a za vývoz získat volně směnitelné měny. Díky tomu nemohl získávat jiné kvalitní zboží a techonologiie ze zahraničí (legálně). Stát prostě na to neměl prostředky, protože ekonomika byla slabá (vyráběla podprůměrné výrobky), které nikdo na západě nechtěl kupovat. Neříkám,že se žádné výrobky neproádavaly, ale ten prodej byl malý k potřebám ekonomiky. Jinými slovy oni dříve či později by na ty důchody ani komunisté neměly pokud by neudělali nějakou výraznou změnu. Ta změna se chytala v roce 1987 . Vznikl zákon o státní podniku pokud se nepletu a měly zaniknout tzv. Národní podniky. Zároveň a to je podstatné měly vzniknou akciové společnosti (ovšem co by to fakticky v podmínkách reálného socialzmu znamenalo a jak by to fungovalo to nevíme). Tedy ani socializmus už na ty „důchody” neměl. Jen se to snažil maskovat. On de fakcot socilazmus hodně dlouho těžil z toho co vzniklno před druhou světou válkou a z toho co ukradl po roce 1948. Avšak ani toto ho dlouho nemohlo udržet při životě. I tyto předválečné zdroje se časem vyčerpaly.




V dnešní době se stát už tolik nestatá a přenáší část odpovědnosti na satné občany. Zatím to je jen v podobě jakého si „důchodového připojištění”. Ale vzhledem k tomu, že současné zatížení sociálníma výdajema představuje cca 60 -80% výdajů státního rozpočtu a stát už delší dobu na to nemá. Tak bude muset přejít k nějakému řešení. Řešení se nabízí několik. To první řešení je jedné generaci nevyplatit důchody a tím se zručí současný problém s financováním na několik let. Ale dlouhodobě by to nemuselo fungovat (záleží na výkonnosti ekonomiky a demografickém složení). Další a jediné funční řešení je toto. Veškerou odpovědnost přenést na lidi. To znamená zruší se povinost odovádět příspěvky na důchodové pojíštění a každý si budu odkládat sám. A z toho co si našetří bak bude člověk žit v době, kdy se rozhodne ukončit zaměstnání. Stát vlasntě převede odpovědnost na občany. Toto žešení je dlouhdobě udežitelné a funkční (ale lenochům a sockám se patrně líbit nebude). ... Toto se dá rozvést ještě dál pokud chceš;)

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 16. 12. 2010, 12:05:36 | více příspěvků | napsat uživateli

> giac
jinak mas pravdu, nejsem pravnik. Jen jsem na zaklade toho, co jsem o tom cetl v novinach a na netu vyjadril svuj nazor. Ani pravnici se na vykladu neshodnou, nekteri rikaji, ze to je v poradku, jini, ze hrozi diky tomu zaloby na stat. Tudiz mi tva kritika prijde trosku nesmyslna. Ale co uz. :-)

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 16. 12. 2010, 10:46:07 | více příspěvků | napsat uživateli

> giac
jewn jsem vyjadrioval svuj nazor. nerikal jsem ze mam objetivni pravdu. Proto je tady vsude napsano: podle me, myslim a podobne. !5!

spider_vt

spider_vt | 16. 12. 2010, 10:28:27 | více příspěvků | napsat uživateli

> giac: proč teda podle Tebe měli před rokem 89 lidi našetřeno? Nebylo za co utrácet, je to dnešní trend žít na dluh, nebo se životní úroveň v republice po revoluci razantně snížila?

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 10:24:17

> spider_vt .... !811!!1424!

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 10:14:33

> ex.tempore Prosím Tě...že se s tím omezeným vlasatým hippíkem havlovského stylu vůbec zabýváš...ztráta času...úzkoprsost, omezenost a apriorní představa vlastní správnosti v čemkoli jsou holt potvory, které se člověka drží a nic s tím neuděláš...

spider_vt

spider_vt | 16. 12. 2010, 10:09:39 | více příspěvků | napsat uživateli

> giac: když nevíš jak používat cizí slova, tak ty ekvivalenty prostě vynech!1424! nebudeš za takový máslo v konečným důsledku.

spider_vt

spider_vt | 16. 12. 2010, 10:08:17 | více příspěvků | napsat uživateli

Slovo:exkurz, exkurs


Význam:odbočení ve výkladu, přednášce

"myslels odbočení ve výklady do oblasti práva..."???
tak to seš větší lumen než jsem čekal!2!!2!!2! ach ten češtin, že?!5!

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 10:05:52

> spider_vt ...... a pak už mu to možná tolik oči trhat nebude!1424!

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 10:05:11

> spider_vt no jo no..když je někdo hloupej a nezná význam slova "exkurz", tak by si ho měl nejdřív najít v nějakém slovníku....

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 10:04:46

Materialne mozna ano.

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 10:03:45

> Mif.ka.A Bohužel máš pravdu!24!

spider_vt

spider_vt | 16. 12. 2010, 10:03:24 | více příspěvků | napsat uživateli

> giac: mně zas trhá oči, když někdo napíše místo exkurze "exkurzy"!2!!2!!2!

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 10:03:18

> junior1989...vysvětli mi jednu věc...pokud tedy je pravda to, co Ty tvrdíš, tak proč měl před rokem 1989 každý našetřeno a dneska se značná část společnosti potácí v ekonomických problémech?...stačí se podívat na míru úspor obyvatelstva...ono je snadné vzít si jednu věc a na ní dokazovat, jak tehdy bylo špatně, protože dneska berem 10 x tolik a tehdy to stálo jen o polovinu méně...Měl bys sis ale pro takové srovnání vybrat i nějaký protipól, tedy věc, která byla tehdy levná a dnes je téměř nedostupná....nemusíš se namáhat...najdu Ti protipól sám...třeba nemovitosti..dnes na jejich pořízení a provoz padne značná část příjmů domácností, kvůli neschopnosti splácet hypotéky, bez nichž si dnes bydlení pořídí jen málokdo, byla nařízena spousta exekucí...koncem sedmdesátých let minulého století stál dvoupatrový dům v satelitním městečku nedaleko Prahy v docela slušném stavu 50 000,- Kčs...

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 09:50:04

> Kinman_Doriana ...Jak tak vidím Tvé exkurzy do oblasti práva, radši zůstaň v té své Tramtárii a dělej to, čemu opravdu rozumíš,....ale do právní argumentace a nota bene přesvědčování ostatních uživatelů pomocí právní argumentace, se, prosím, nepouštěj...trhá mi to uši i oči, když to čtu..nerozumíš tomu a působí to hodně amatérsky, navíc když se snažíš vypadat jako někdo, kdo jako jediný má objektivní pravdu a přitom v tom hamtáš jako koza v petrželi..

uživatel eliminován | 15. 12. 2010, 21:42:38

nelze posoudit,..hlavě jsme v průměru blbější a blbější

pardal-leopard

pardal-leopard | 15. 12. 2010, 20:57:28 | více příspěvků | napsat uživateli

Bych řek, že je to porát stejný ... až na to máslo.

uživatel eliminován | 15. 12. 2010, 16:56:32

Přesně jak mário řiká,jdu mergle co nedostanu prožrat..!2!
Dnes mám zelňačku s podunajskou čabajkou,lahvičku Balatonboglári Kékfrankos,a maďarskej film Taxidermia..jak řikal polní kurát,to se nám to hoduje,když nám lidi půjčujou peníze..!2!

uživatel eliminován | 15. 12. 2010, 15:32:21

Zase je prvně ale nutný vyřešit co to je to bohatší? Jinak se nedá hnout dál z místa.

uživatel eliminován | 15. 12. 2010, 15:27:38

> ex.tempore
"teĎ to víme a vědět je polovina úspěchu" !2!

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 15. 12. 2010, 15:16:57 | více příspěvků | napsat uživateli

A svět je zase krásnej!!! !585!

uživatel eliminován | 15. 12. 2010, 15:13:22

> dement...demente zvědavost je svině, nedá ti spát a nedá, můžeš tady do mě nasrat těch svejch keců kolik chceš, můžeš tady ze mě udělat co chceš, demente, zkoušej to horem dolem, ale nedozvíš se ode mě už ani Ň !25!..taky tě miluju !110!..a to kafe si jdu dát a to cigáro taky !25!

uživatel eliminován | 15. 12. 2010, 15:11:02

> ex.tempore
nebylo teda zbytečný psát o něčem co je vlastně tabu pro tebe a tvoje známosti? !2!
dej si žváro, kafe a napiš mi taky ještě něco, já se oblíknu stylově jako kdysi Šmucler a budeme se oba dobře bavit !2!

Honzin77

Honzin77 | 15. 12. 2010, 15:10:25 | více příspěvků | napsat uživateli

Kinman_Doriana: A jak tak koukam, dlouho se Exotka nevydrzela pretvarovat a uz je zpet ve svych obvyklych sprostych kolejich...Stareho psa holt novym kouskum nenaucis !27!

uživatel eliminován | 15. 12. 2010, 15:08:30

> Honzin77..já bývám velmi slušná tady na tom líbku, ale ty čůrák, obyčejnej vypatlanej dlouhovlasej čůrák..!25! ..jiné pojmenování pro tebe už prostě není - z jedné věty, kterou jsem tu napsala o špitálech udělat mrtvoly a narvat do toho ještě to ostatní, to umíš jen ty..!25!

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 15. 12. 2010, 15:06:26 | více příspěvků | napsat uživateli

> Honzin77
nezapominej na trpaslíky!!! Za všechno můžou trpaslíci!

Honzin77

Honzin77 | 15. 12. 2010, 15:03:55 | více příspěvků | napsat uživateli

Kinman_Doriana: To je dost malo pravdepodobne !5! Kamaradi primari uz by s ni do smrti smrtouci nepromluvili, kdyby dala narodu na vedomi, kolik desitek lidi jim umrelo pod rukama diky tomuhle silenemu statu, systemu..potazmo diky arabum, zidum, cinanum, vitnamcum...nebo kdo vsechno za to vsechno muze....jo, zednari a iluminati, neocons, neocoms,New World Order, New Age...New Orleans...

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 15. 12. 2010, 14:57:35 | více příspěvků | napsat uživateli

> ex.tempore
myslis, ze se dneska uz konecne od tebe dockame odpovedi na nase otazky? !20!

uživatel eliminován | 15. 12. 2010, 14:55:21

> Honzin77..že sem na tebe vůbec slušněji promluvila, hovado jako ty zůstane hovadem i kdyby mu na zlatém podnose přinesli jetel..!25!

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 300 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

10xprůměrmálostěžujoubydleníčlověkmásloskuhraj

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑