Diskuze a otázky - jsme dneska v průměru bohatší než před 20 lety nebo nejsme?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

junior1989

junior1989 | 13. 12. 2010, 11:40:44 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

všichni si pořád stěžujou...přitom lidi vydělávají minimálně 10x víc než před 20 lety, ale málo co stojí 10x tolik jako před 20 lety, snad jen bydlení..třeba máslo stojí jen 2x tolik než stálo tehdy...a stejně všichni skuhraj! Co s tím?

reagovat

Nejlepší odpověď podle uživatelů

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 12:30:05

To je ten několikaprocentní roční ekonómickej růst..už ho máme skoro sedumdesát let,žádná válka ani zemětřesení se nekonaly,a přesto prej nebude na důchody,což komouši vždycky a bez zadlužení měli ...tož jak kdyby někde byla chybka a špičkový odborníci,co to před dvaceti rokama začli řídit místo umaštěnců dělnickýho původu nám to jistě dokážou vysvětlit..!2!

V diskuzi je 306 příspěvků a shlédlo ji 3920 uživatelů .

předchozí | 0 | 150 | 180 | 210 | 240 | 270 | 300 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 20:25:20

> JitkaDvorakova

VYSVĚTLENÍ JE JEDNODUCHÉ, pokud ho opravdu chceš slyšet, ale podle toho co píšeš, se ti asi líbit nebude !531!!531!!531!

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 19:40:14

je to uplně jedno...za komunismu byli potraviny levnějši ale zase byli nizke platy.. dnes je vše drahe ale zase jsou vyšši platy..takže je to upně jedno... akurat za komunismu byla lepši doba,každy měl praci,nebyl rasismus,člověk si mohl v klidu zajit na banik... ale zase to mělo i sve nevyhody....

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 19:25:31

> M-CristianeCeny tolik nevzrostly? Vzrostly rozhodně nepoměrně více,než platy. V době kdy např na stavbách bral člověk 3-4 litry,benzín stál 4,-,chleba 4,20,nájem-pár stovek.Atd............

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 18:51:36

Právě o to bydlení jde především. Já nemužu odejít z domova a osamostatnit se, protože jsem proti jakýmkoliv půjčkám a úvěrům a chci žít svůj život naprosto bez dluhu.

mar.io

mar.io | 13. 12. 2010, 18:32:27 | více příspěvků | napsat uživateli

.
> JitkaDvorakova, ty už tohle snad ani nerozmazávej.)) Jinak, myslím, že daleko větší státní podpásovku můžeme brát srážkovou daň na u FTVE. Tam je to v rozporu (mezinarodní) ochrany investice.. tady pak působí ty Tvé "výnosy peněz" u stavebka směšně, jelikož primárním cílem byla podpora rodiny, ne nějaká investice!
.

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 18:30:24

> M-CristianeNo vidíš,tak na co si stěžuješ? Taky by to šlo takhle-z 10ti litrů máš litr,ze 100 litrů podmínku a za meloun jdeš na tvrdo...!2!

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 18:27:01

Prosímvás,vysvětlete někdo tomu sousedovi,že když má někdo na měsíc 20 kilo brambor a někdo 1 meloun,v průměru jsou na tom stejně. On to pořád ne a ne pochopit a furt se mu něco nelíbí.

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 17:42:50

Pokud začnu opět rozmazávat,že se stát rozhodl tento rok sebrat padesát procent"státního příspěvku,t.j.smluvně přislíbenýho výnosu peněz vázaných na pět let a neuvolnit přitom například vázanost těchto peněz, a umožnit jejich přesun do výhodnějších investic,tak je to další důvod k nasrání a sprostá loupež v komunistickým duchu,a uříznutí dalšího dílku z toho koláče pomyslnýho bohatství..a můžem pokračovat..!923!

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 17:35:49

> Saci.Ventil
Není. Ono v podstatě se nedají ani srovnávat různý epochy jde to prostě zapříčiněný současným technicko-kulturním vývojem. A třeba před 200 rokama byl majetek dobrý oblečení a dneska kdo považuje jako majetek blbý hadry.

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 17:33:42

> JitkaDvorakova

Jo, přesně - já nevidím problém ze samotnou životní úrovní, ale spíš s tím, že ten stát už neví, co by si ještě řekl....

Za chvíli to dokonverguje k tomu, že co vyděláš nad úroveň nezdanitelného minima, z toho ti zbude logaritmus...a zbytek půjde státu...

(tj z 10 000,- ti zbude tisícovka, ze sta tisíc dvě, z milionu tři atd...)

Nebejt těchle státních institucí, tak si není nač stěžovat (podle mě)

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 17:29:46

Tak voni vod příštího roku zvednou o 25 procent mýtný,tím zdraží doprava,a následně kdeco,daň z nemovitosti o které se eště předloni mluvilo že se bude rušit,místo toho užitečně povyskočila o sto procent.a vsadím svoje boty doktorky,že kdyby nebyl takovej rambajs kuli třem pětkám u doktora,tak se nelepí tři pětky,ale tři kila nejmíň,což byla původní,chabě spoustou lží kamuflovaná myšlenka..!923!

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 13. 12. 2010, 17:14:13 | více příspěvků | napsat uživateli

> Honzin77
asi jo. !585!

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 13. 12. 2010, 17:13:46 | více příspěvků | napsat uživateli

> Bezdomovec1
jezis sorry, jsem to pochopil uplne spatne. !1!

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 17:03:25

Podle mě je to stejný!1250!

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 16:48:12

No já teda jsem o 15kg tlustší, takže asi tak !2!

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 16:46:47

> Kinman_Doriana
Co?

Honzin77

Honzin77 | 13. 12. 2010, 16:46:24 | více příspěvků | napsat uživateli

Kinman_Doriana: Asi ses malo snazil !2!

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 13. 12. 2010, 16:43:16 | více příspěvků | napsat uživateli

> Bezdomovec1
vlastne nejlip tu bylo pred tema miliardama let, kdy tu nikdo nezil. Takze tu vlastne mohlo byt krasne, jen kdyby to ti lide porad nekurvili svou pritomnosti. !102!

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 16:38:30

A ano, máme. Stejně jako před 20 lety se měli líp, než před 40 a před 40 se měli líp, než před 60 s tak to jde stále do minulosti.

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 13. 12. 2010, 16:24:55 | více příspěvků | napsat uživateli

> Honzin77
hajzlové. !585! jsem na tom hur, nepridaji mi asi nic. !585! co budu jist??? !873!

Honzin77

Honzin77 | 13. 12. 2010, 16:18:20 | více příspěvků | napsat uživateli

Kinman_Doriana: Ja jsem chudy, pridali mi na pristi rok jen 6% !24! Rodina se pujde past

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 13. 12. 2010, 16:07:10 | více příspěvků | napsat uživateli

> Honzin77
presne. !585! No jako za 18 bych ted delat nechtel. Na druhou stranu se ale nepovazuju za chudeho cloveka. Vim co si dovolit muzu a co ne. Ze si nemuzu dovolit poridit vse co bych chtel, mi prijde naprosto normalni a brecet, ze jsem chudej kvuli tomu nebudu. !1!

Honzin77

Honzin77 | 13. 12. 2010, 16:01:37 | více příspěvků | napsat uživateli

Kinman_Doriana: zhyckany yuppie, co nema o skutecnem zivote paru !27!

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 13. 12. 2010, 15:54:19 | více příspěvků | napsat uživateli

> Honzin77
ja jsem ale rozmazlenej parchant. !102!

Honzin77

Honzin77 | 13. 12. 2010, 15:45:56 | více příspěvků | napsat uživateli

Kinman_Doriana: Na druhou stranu, Ty bys za 18k taky nedelal !2!

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 13. 12. 2010, 15:31:06 | více příspěvků | napsat uživateli

> M-Cristiane
zas porovnej vybavenost domactnosti tehdy a tenkrat. Podle me se tedy driv lepe nezilo. Kupni sila obyvatel byla uplne jina.
Preci jen, srovnava se nesrovnatelne. Zpusob tvorby cen dnes a pred listopadem je uplne jinej.

Dneska se kazdej povazuje za desnyho chudaka, pritom to neni vubec pravda. Mira chudoby je u nas nejnizsi v EU, nebo jedna z nejnizsich. problem je, ze u nas kazdej kdo bere 18K povazuje za hrozne chudeho cloveka. !20!

Honzin77

Honzin77 | 13. 12. 2010, 15:28:41 | více příspěvků | napsat uživateli

M-Cristiane:Na druhou stranu, nabidka v obchodech byla taky spis jen symbolicka !2!
Ted je holt jina struktura vydaju, statu i rodiny. Vic chceme, vic muzeme mit a musime za to holt vic zaplatit...

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 15:22:10

Cena za vodu a elektřinu byla víceméně symbolická....

a i bydlení stálo pár šupů...

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 15:20:34

Jenže problém je v tom, že (i když ceny zas tolik nevzrostly) se dnes musí platit za mnohem více věcí, než se muselo tenkrát.

Já nepamatuju, že by naši něco platili třeba za moji školu, akorát tak 20 Kč na SRPŠ....dneska to stojí ročně tisíce....dálnice byla zadara, nebyly bankovní poplatky, nebylo DPH atd. atd. atd...nemuselo se platit u doktora ani u zubaře, přepis auta nestál tisícovku....daň z nemovitosti taky nebyla (myslím), za popelnice se taky neplatilo...

Voni to nejsou velké částky, ale je toho hodně a čím dál tím víc...a jak se ví, 100 x nic umořilo osla...

uživatel eliminován | 13. 12. 2010, 15:16:28

> Pepinie

jasně, průměr o ničem nevypovídá - ale oni ho uvádějí schválně, protože dává nejlepší výsledek, že

předchozí | 0 | 150 | 180 | 210 | 240 | 270 | 300 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

10xprůměrmálostěžujoubydleníčlověkmásloskuhraj

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑