Diskuze a otázky - najdu nekoho kdo zvlada matiku?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

mijilla

mijilla | 14. 09. 2010, 18:10:50 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Vim, že je docela nerealny tady najit nekoho kdo by byl ochotnej mi pomoc a to bez "odmeny" a jeste k tomu zvladal matiku ale presto se ptam jestli nekoho nenapada nejaky zpusob jak najit souřadnice dvou vrcholu čtverce když souradnice dalsich dvou vrcholu zadany :) A to bez rýsování.. už do toho koukam dost dlouho a zacinma bejt docela zoufala:/

reagovat

Nejlepší odpověď podle uživatelů

uživatel eliminován | 14. 09. 2010, 18:14:22

Jedna rostlina bez listů, druhá bez stonku a třetí bez vody, to máme, prosím, rovné dva dny. !62!

Nejlepší odpověď podle autora

uživatel eliminován | 14. 09. 2010, 20:33:11

> CernokneznikUtoci
no ja si to prave predstavil, kreslil jsem to svoje a vyslo mi to. to tvoje neni ctverec.. !638!

V diskuzi je 106 příspěvků a shlédlo ji 2086 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 16. 09. 2010, 12:31:21

Já bych to udělal prostě takto:

Z bodů A a B si spočítal vektor. Z něj udělám kolmý (mám 2 možnosti - jednu si vyberu) a ten pak přičtu k bodu A (bod D) a k bodu B (bod C).

taranis1024

taranis1024 | 16. 09. 2010, 00:13:19 | více příspěvků | napsat uživateli

> mijilla
Dva body: [x1,y1] a [x2,y2]
Stred ctverce: [x1+x2 /2,y1+y2 /2]
polovicni kolmy vektor na uhlopricku: (x1-x2 /2,y2-y1 /2)

dalsi vrcholy ctverce ziskas prictenim a odectenim toho vrcholu od stredu ctverce

uživatel eliminován | 15. 09. 2010, 23:13:15

matika?co to je?...zní to jako ošklivý slovo!!1354!

Sinfin

Sinfin | 15. 09. 2010, 21:33:05 | více příspěvků | napsat uživateli

> mijilla

Tajně to tam narýsuj!5!

uživatel eliminován | 15. 09. 2010, 20:53:35

> mijilla
Už jsi na to přišla? jestli ne tak jsem ochoten ti pomoct...nedávno jsem to vysvětloval bratrovi...

uživatel eliminován | 15. 09. 2010, 20:23:27

na matiku sem debil !1082!

uživatel eliminován | 15. 09. 2010, 20:14:26

> andrixa.
asi myslíš Madrid, co? !585!!585!!585!

andrixa.

andrixa. | 15. 09. 2010, 19:45:52 | více příspěvků | napsat uživateli

Já bych ti pomohla a moc ráda... ale sme na tom asi tak stejně - matika je pro mě doslova španělská vesnice !1301!

uživatel eliminován | 15. 09. 2010, 15:53:27

> mluno primitivní je v matematice třeba funkce, ale čtverec je základní, elementární !5!

Mimochodem, jsem také technik, resp. po výšce možná budu !1284!

mluno

mluno | 15. 09. 2010, 15:46:14 | více příspěvků | napsat uživateli

> CernokneznikUtoci
Jinak nejsem matematik, jsem technik, takže sem matematiku absolvovat musel (6x matematika s velkym M a potom několik předmětů, který byli taky matika i když se tak nejmenovali), ale provází mě spíš tak jako mimochodem.

mluno

mluno | 15. 09. 2010, 15:42:26 | více příspěvků | napsat uživateli

> CernokneznikUtoci
souhlasim, a napadlo mě to hned když sem to psal. Chtěl sem nejdřív slovo primitivní nahradit nějakym matematicky neutrálnim synonymem. Ale vzhledem k úrovni příkladu jsem usoudil, že si takovouhle nepřesnost můžu dovolit.

mluno

mluno | 15. 09. 2010, 15:38:56 | více příspěvků | napsat uživateli

Ještě drobná rada (či rýpnutí), v matice nestačí na příklad koukat, příklad musí se začít počítat. Často se stane, že máš příklad a nevíš jak se dostaneš ke konečnýmu výsledku, protože to se rozhodne podle mezivýsledků.
Stává se, že si člověk řiká, že takovou věc snad ani spočítat nejde.

uživatel eliminován | 15. 09. 2010, 15:37:04

> mluno


Když už chceš být takový matematik, tak by ses měl matematicky vyjadřovat. A čtverec není primitivní útvar.

mluno

mluno | 15. 09. 2010, 15:35:00 | více příspěvků | napsat uživateli

> .eXe.
je to úloha tipuju tak ze sedmý třídy, kdy si dětičky zvykaji na to, že body maji písmena a souřadnice a přímky svoje vektrory a všecho svoje rovnice. Úloha, která se nám zdá primitivní (asi proto že je primitivní) se sedmákům (možná se zavedením devítky osmákům) zdá neřešitelná. Proto sem se snažil, aby výsledek nebyli jen 4 čísla (ty jsou podle mě vedlejší), ale i postup jak sem k nim došel.
S tim postupem, to bylo jednou tušim ve druháku, jsme měli na cvíčka takovýho podivína. Psali jsme písemku a jeden příklad byla tam kvadratická rovnice, měla se řešit v R, tam řešení neměla. Ale háček byl v tom, že sme ho svym D=.....=-něco údajně nepřesvědčili. Uznal to snad jen jednomu, kterej tam napsal diskriminant: D=... . Prostě vždycky radši napsat pár slov, než se potom marně hájit. Mimochodem tento doktor prej proslul větou: "Milý studente, jak jste přišel na to, že 1 + 1 jsou 2". Po takovém zážitku mi nedalo moc práce podobným historkám uvěřit.
V jiný matice zase nestačilo psát k€Z, protože kdo má vědět, že Z jsou celá čísla, že? Když sem byla mladá, značili sme je M.
Je sranda na to vzpomínat, ale jinak teda sem rád, že matiku mám doživotně (doufám) za sebou.

.eXe.

.eXe. | 15. 09. 2010, 14:56:26 | více příspěvků | napsat uživateli

> mluno
pravda, označenej bejt může, zadání sem tu nehledal, beru to, co je v popisu otázky :)
ale je to prostě naprosto triviální logická úloha, to nemá s matikou nic společnýho :D

mluno

mluno | 15. 09. 2010, 14:54:10 | více příspěvků | napsat uživateli

A [1;0]
B [5;2]
řekněme jsou protilehlé vrcholy čtverce. Potom tvoří jeho úhlopříčku. Zbylé dva vrcholy tvoří druhou úhlopříčku.
Důležitá vlastnodt je, že úhlopříčky čtverce (ale i kosočtverce) jsou kolmé a navzájem se půlí.
To nám pomůže, protože pokud ze středu úhlopříčky spustíme dvě kolmice, pak máme hledané vrcholy.

ta úhlopříčka, označme si ji třeba u
u = B-A = [5;2] - [1;0] = (4,2)

její polovina by měla bejt
u/2 = (2; 1)
(nejsem si úplně jistej platností tohoto kroku)


Kolmý vektor k u/2 označim v/2 (jako polovinu druhé úhlopříčky v)
v/2 =(1;-2)

Ještě spočítat polohu průsečíku úhlopříček, označme si ho třeba T (jako těžiště)
T = A + u/2 = [1, 0] + (2, 1) = [3, 1]
T = B - u/2 = [5, 2] - (2, 1) = [3, 1]
vyšlo to stejně, což je dobré znamení

A zbylé body čtverce
C[ ; ] = T + v/2 = [3; 1] + (1; -2) = [4; -1]
D[ ; ] = T - v/2 = [3; 1] - (1; -2) = [2; 3]
Druhé řešení by mělo prohozená znaménka (kde se přičítalo, tam by se odčítalo a naopak), každopádně vrcholy vyjdou jen opačně

ještě kotrola vzdálenosti vrcholů
C[4; -1]
D[2; 3]
vektor vzdálenosti D-C = (4-2; -1-3)=(2; -4)
no vzdálenost AB byla určená vektorem (4; 2) - viz výše tentokrá je kolmá
Ověření, jestli sousední vrcholy (pozor sousední budou A a C, C a B atd) maji mezisebou stejnou vzdálenost nechávám plavat.

mluno

mluno | 15. 09. 2010, 14:31:28 | více příspěvků | napsat uživateli

> .eXe.
Já jsem mlčky předpokládal, že čtverec je označený, jak bývá zvykem popořadě ABCD, a tedy že vrcholy AB leží na jedné úsečce.
Neni to podmínka, naopak jsem viděl zapeklitá označení. Zejména mnohé složitější příklady se vyznačujou tím že nejsou složitjší početně, ale řekněme manažersky. Setkal jsem se s parametrickými rovnicemi, kde parametry byli x,y a neznámé a,b. To byla fuška nepoplést si co vlastně počítám.

Druhý dvě řešení by byli, když by AB byli protilehlé vrcholy. Zkusim to dát taky dohromady.

mluno

mluno | 15. 09. 2010, 14:25:25 | více příspěvků | napsat uživateli

Několik lidí tu uvedlo čísla odlišná od mých, ovšem bez náznaku jak se k nim dostali, tak nevim kdo to má blbě, nemám při ruce nic na vizualizaci.

> M-Cristiane
Skalární součin zní hrozně inteligentně, ale máš pravdu. V jiném než dvourozměrném kartezském prostoru by nic jinýho nezbejvalo, a já si aspoň vzpomínám, kde se vzala ta poučka "obraťte souřednice a u jedné změňte znaménko"
ukážu názorně:
mám vektory
a (a1; a2)
b (b1; b2)
udělám jejich skalární součin
a.b = a1.b1 + a2.b2
kdy bude nulový? Řešení je jistě mnoho, ale pokud chci ještě aby měly stejnou velikost tak právě přichází v úvahu řešení kdy
b = (b1; b2) = (a2; -a1) nebo (-a2; a1)
a vyjde
a.b = a1.a2 - a2.a1 případně s opačnými znamínky,
ale v obou případech odečítám součin shodný čísel, takže vyjde nula, jakožto záruka kolmosti

.eXe.

.eXe. | 15. 09. 2010, 14:11:24 | více příspěvků | napsat uživateli

> mluno
aha, to si vlastně psal, jenže když budou na stejný straně, má už tehdy 2 řešení, doleva a doprava (případně nahoru a dolu)

.eXe.

.eXe. | 15. 09. 2010, 14:08:00 | více příspěvků | napsat uživateli

> mluno
teoreticky může mít 3 řešení, můžou to bejt taky protilehlý vrcholy

mluno

mluno | 15. 09. 2010, 14:03:49 | více příspěvků | napsat uživateli

přesně to sem hledal
A [1;0]
B [5;2]

nenapíšu vyřešení, na to sem už zapoměl vzorečky, ale alespoň jeho princip

vektor AB tvoří stranu čtverce.

AB = B-A = [5;2] - [1;0] = (4,2)
(nevim jestli sem je neprohodil, jestli nemá bejt A-B)

Ostatní strany budou mít stejnou délku, dvě budou kolmé na AB a budou vycházet z vrcholů.
Kolmý vektor k AB (pokud si dobře vzpomínám, prohodí se souřednice a jedna se zezáporní)

kolm k (AB)=(2;-4)

a ty maji jít z vrcholů A B takže



C[ ; ] = B + kolm_k_AB = [5; 2] + (2; -4) = [7; -2]
D[ ; ] = A + kolm_k_AB = [1; 0] + (2; -4) = [3; -4]
(ale je ještě jedno řešení, to když přidám vektor na druhou stranu - odečtu ho .... nechávám k dopočtení)

a pokud jsou nové vrcholy správně, měly by mít stejnou vzdálenost jako AB

C[7; -2]
D[3; -4]
vektor vzdálenosti D-C = (3-7; -4--2)=(-4; -2)
no vzdálenost AB byla určená vektorem (4; 2) - viz výše
proč je ten vektor opačně orinetovaný, že by za to mohlo, že strana AB je obráceně proti CD?

Prokázání kolmosti už nechám na ostatních, řek bych že sem ty zbylé dva body našel (jedno ze dvou řešení, učitelka asi bude chtít obě!)

mluno

mluno | 15. 09. 2010, 13:42:14 | více příspěvků | napsat uživateli

Jsem nově příchozí, tak sem se k tomu ještě neprokousal.
Předně pokud neni dané o které vrcholy se jedná, bude mít úloha v rovině 2 řešení. Jedno když jsou to vrcholy na téže straně čtverce, druhé, když sou protilehlé.
A ˇřešení musí bejt primitivní, protože čtverec je primitivní útvar.

.eXe.

.eXe. | 15. 09. 2010, 13:16:26 | více příspěvků | napsat uživateli

jinak je to docela triviální zadání, ale chápu, že pro holku, která nemá prostorovou představivost, je to hardcore :D

.eXe.

.eXe. | 15. 09. 2010, 13:14:28 | více příspěvků | napsat uživateli

Eins Zwei Polizei
Drei Vier Grenadier
Funf Sechs Alte Hex
Sieben Acht Gute Nacht

Ja Ja Ja Was ist los? Was ist das?

Bublinka.Mandelinka

Bublinka.Mandelinka | 15. 09. 2010, 12:54:49 | více příspěvků | napsat uživateli

Podle toho kde ty dvě leží. pokud jsou nad sebou popř. vedle sebe (body A a B) a spojuje stěna čtverce, tak je jasný, že zbylé dvě (C a D) budou vždy ve stejné vzdálenosti. Pokud by se jednalo o body spojené úlopříčkou (A,C nebo B,D) tak na to snad bude vzorec k výpočtu z úlopříčky a nebo se k tomu dostat nějak přes pravoúlý trojúelník. Uff, vyčerpávající a stejně víš prd, matiku jsem už od školy prostě zapomněla,tohle je jen úvaha kde najít řešení. Takže bych si vzala k ruce matematický tabulky a zkusila najít odpovídající vzorec.

Girlees

Girlees | 15. 09. 2010, 12:08:19 | více příspěvků | napsat uživateli

No já bych pomohla moc ráda, ale matiku sem přestala chápat už když jsme přestali počítat hrušky a jablka :D

uživatel eliminován | 15. 09. 2010, 10:45:44

Kdyby nas tak bylo 21...mohli bychom vytvorit rovnostranny trojuhelnik!

uživatel eliminován | 14. 09. 2010, 22:44:42

je to tak triviálně jednoduchý, že je mi z toho nanic!351!!357!

uživatel eliminován | 14. 09. 2010, 22:25:51

Leňák, buď ráda ne :D:D že za to nemusíš ještě i platit !486!!486!

uživatel eliminován | 14. 09. 2010, 22:24:20

mě prý pomůže kamarád ..... za orál a sex !20! , takže asi vítr Máchale

!617!!617!!617!

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

souřadnicematikavrcholzpůsobochotnejprestorýsováníčtvereczacinmaodměnapomoc

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑