Diskuze a otázky - Zakládám otázku, tedy: budeme kopírovat Čínu?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 22:04:42 |

Pobavila mně televizní reportáž ohledně Události EXPO 2010.

S ohledem na rozvoj města, byl v shanghaji zřízen Úřad Civilizace. Což znamená, že tito uředníci dohlížejí, jak se k sobě mají chovat obyvatelé a stali se tak civilizovanějšími.))

Myslíte, že je už čas, abychom začali kopírovat my od nich.. i třeba jen v tomto konkrétním případě?
popř. Co by podle vás měla být první položka na tomto seznamu civilizování se?

reagovat

Nejlepší odpověď podle uživatelů

uživatel eliminován | 1. 01. 1970, 01:21:09

V Číně mají i ministerstvo pro ovlivňování počasí !617!

V diskuzi je 160 příspěvků a shlédlo ji 2974 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 29. 03. 2010, 00:18:25

> mar.io myslím, ze nemas pravdu.
o číně se mluvi proste proto, ze uz se dostala dost daleko. to je jedinej duvod.

uživatel eliminován | 29. 03. 2010, 00:17:08

> Bezdomovec1

jejich hospodářství roste stejně rychle jako čínské, jenom se o nich toliko nemluví, stejně tak jako o jiných dracích, tigrech, fretkách, atd..
Myslím si, že číne se věnuje toliko pozornosti, jen kvůli své budoucí nevypočítatelnosti a tím pádem i obavy.
Ostatní země by se daly nazvat našimi "spojenci" (ať už to zase znamená cokoliv.)), nebo kámoši našich kámošů.
Ale čína jde úplně mimo nás. Tohle téma by bylo na samostatný rozbor.. v tom mediálním odrazu je až přespříliš rozporuplností a kontextů!
.

uživatel eliminován | 29. 03. 2010, 00:13:20

> mar.io nic není nekonečné. kromě naší tvořivosti a odpovědnosti vůči budoucím generacím.
(to bylo motto knihy Překročení mezí - tam se to o těch zdrojích docela hodně rozebíralo)

uživatel eliminován | 29. 03. 2010, 00:09:21

> seashepherd

abych navázal na myšlenku v otázce, tak ano, měl by ses jim klanět, neb je to slušnost, druhé pozdravit.
Jenom, abych věděl.. co jsou pro tebe ty omezená zdroje?
.

uživatel eliminován | 29. 03. 2010, 00:08:45

> mar.io
Cikány bych tak moc nebral. Ti nikdy nebudou na vlastních nohách. Indie se bude drancovat pořád. Oni jsou lemlové. Né tak cílevědomí jako Číňani. A v tom místním vedru to ani moc dobře nejde. Budou mít atomovky a zbraně, ale po ekonomické stránce to minimálně příštích 50 let bude pořád prdel světa

uživatel eliminován | 29. 03. 2010, 00:00:52

> Bezdomovec1

souhlasím, amerika je dítě anglosasů, proto i po vystřídání moci jsme na to nijak nedoplatili.. možná spíš vzájemnou spoluprácí i vydělali(?).
Ovšem.. co čína(?).. ta je díky své tvrdohlavosti neosvojené dítě. Jedinej, kdo na ně platil byli japonci a ani to nemělo dlouhé trvání.. ale co teď, pomalu abychom se začali bát, než vezmou do ruky prak a začnou po nás střílet výkaly

osobně jsem ještě zvedavěj na vazbu mezi čínou a indií, budoucí líhně TOP1.. řekněme, že to jsou docela váhy na poměrně malém území. A oba státy mají velké ambice!
.

Adelmus

Adelmus | 28. 03. 2010, 23:53:53 | více příspěvků | napsat uživateli

představte si, že takové ty kecy, které tu na červenožlutých transparenech před revolucí hlásaly -o nesmrtelném přátelství se sovětským svazem a blahobytném socialismu, vzbudí díky přechodu ke kapitalsimu a rostoucí životní úrovni skutečnou víru ve smysl těch hesel. a teď si představte, že se to nestane v malé zemičce ve středu evropy, ale v nejlidnatější zemi světa, plné nápaditých, pracovitých a skromných asiatů. taková zem je k nezastavení a patří jí budoucnost.
tam logicky není problém sehnat dva miliony dobrovolníků ku pomoci celonárodní akce. )zkuste jich u nás sehnat tisíc. !1350!)

a co se týká té reportáže - nedonášel bych na sousedy, že si chodí v pyžamu pro noviny a čerstvé pečivo ani kdyby to dělali a já za ty zprávy měl zdarma pornokanál. některé věci se prostě nedělají. !2!

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:50:16

> mar.io tak to je snad logicky, ze si budou chtit neco urvat ... a ve svete s omezenyma zdrojema asi na ukor toho, kdo zdroje spotrebovava ted.
ale jak to podle tebe konkretne probehne?
budu se muset klanet cinanum i u nas v Dolní Lhotě?

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:50:06

> Bezdomovec1

ještě raguju na tvou připomínku čínského boomu za poslední pár let.
Do jisté míry jsme jim k tomu pomohli my, zápádní svět a jeho morálním úsudkem, kdy by se kolonizované osady měly vráti původnímu teritoriu.
Proto se ze shanghaje a hlavně hong-kongu staly skvělé inkubátory moderní společnosti.. a pravě díky nim čína tak vyrostla!
.

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:46:36

> mar.io
Zase jsme to takhle celou historii dělali my. Využívali Afriku, Jižní Ameriku, Asii a budovali si z jejich práce vlastní prosperitu a prodávali jim tam brak, tak se to zase pro změnu otočí. Jednou jsi nahoře jednou dole

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:43:33

> seashepherd

zatím má největší devizové/us rezervy japonsko, které je ale otáčí do technologií a částečnou sanaci vlastního hospodářství.. proto rostou uplně jinak, než porostou číňani!
Ty, časem, v držení dolaru japonsko přeskočí a už teď skupují, nebo navyšují účast ve strategických podnicích po celém světě! Zakládají si na své pompéznosti a narážejí na své zdevastované přírodní podmínky.. nedivil bych se proto, kdyby se rozhodli si je vylepšit na úkor jiných.. em.. nás
.

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:40:42

> mar.io
Bych to uzavřel. Snad na mě čínskej šéf bude hodnej, až mě bude zaměstnávat!693!

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:30:32

> Bezdomovec1

tak koupě Hummeru, mělo asi jiný záměr než technologie. Pro bohatý číňany s levnou ropou(!) je to krásná imageová záležitost.. navíc.. vše mimo větší města je džungle, tak pro tank ideální.) Zrčitě by se tam vyrojilo pár "krásných" licencí na toto téma

jinak, z mé zkušenosti jsem tam ten jejich automobilový průmysl vůbec nepochopil. V rámci koncernů si tam značky půjčují své modely a o stáří nemluvě!
.

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:27:38

> mar.io a co jinyho, nez valceni myslis?

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:27:12

> Bezdomovec1 stejně jako harley. taky pěkná mrdka motorka ... ale stylová !1!

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:26:19

> mar.io nevím jak zijí na japonskem venkově.
to ze zahodili svoji civilizaci myslím tak, ze si jako jediní dokazali priznat, ze ti ze zapadu jsou dál a místo nejake nesmyslne hrdosti a lpění na svém, se zacali proste učit. a kopírovat.
jejich samurajové zahodili meče a naučili se používat pušky (i kdyz pro ne mec hodne znamenal). nebo zacali státu slouzit jinak, budovat průmysl atd.
proč tohle podle tebe dokazali jenom oni? čím to bylo?

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:25:28

> cocik

souhlasím, měl jsi skvělou připomínku s tím, kdy k nám poputuje čínskej respekt jen do doby naší převahy, pak nás spláchnout ani nemrkne! Pak by mohl být jejich nacionalismus i nebezpečný, vůči zbytku světa (a teď nemyslím zrovna válčení)
.

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:23:28

> mar.io
A hummer je taky na piču auto. Kdo normální by jezdil v plechové krávě žeroucí jak tank.

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:20:06

> seashepherd

počkej, počkej.. proč si myslíš, že japonci zahodili svou "civilizaci" (ať už to znamená cokoliv)?
Velké města jsou extrém, poznamenaný do jisté míry svým tempem (a válkou), ale kdyžby ses vydal na vesnici (aglomerace typu našeho hl. města), tak si tam div nežijí jako před sto lety.. je to až šok!
.

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:19:29

> cocik škoda.
měj se.

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:19:16

> cocik blbý .. ale jak?
co se podle tebe odehraje?
zatím jsou cinani dost daleko a tady v evrope nam vladnout osobne stejne nebudou. pomery si tu budeme delat asi jeste hodne dlouho hlavne my, co tu zijeme, ne? (i kdyz nase nizsi konkurenceschopnost a tim padem mensi prijmy nam to tu taky dost ovlivní)

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:18:42

panove, jdu spat ... uz je fakt hodne pozde (nebo spis brzo rano)

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:16:59

hele, bily budou jeste minimalne 10-15 let respektovat, nez vyroste dalsi generace, co uz bude pamatovat jenom blahobyt a silnou cinu ... pak to bude dost blby

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:15:25

> cocik a obyčejnym bělochem?

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:14:19

na prvnim miste rodina, na druhym miste cina ... jsou hodne velky nacionalisti (vyrazne vetsi nez lidi v evrope) a nemusi bejt politicky korektni (cernochem bych tady v cine fakt nechtel bejt)

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:13:00

> cocik nějaká tradice v tom nehraje roli?
nebo se tak chovali mezi sebou činani dycky? i kdyz jeste byli "buddhisti"?

a co vlastenectví?
nebo individualismus?
k cemu tam ti lidi inklinují víc?

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:10:50

(sorry za preklepy, uz mam nad ranem a pisu to napul poslepu)

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:10:24

> Bezdomovec1

"Na rozdíl od pokusu americké General Motors prodat čínské společnosti Tengzhong automobilku Hummer, získala Geely podporu i pekingské vlády ve snaze ovládnout Volvo" - citace mediafax

tak voni potřebují hlavně ty technologie, tak si je holt vemou z VOLVA, jakožto značky s největšími inovacemi!! A jestli to přispěje k větší konkurenci a snížení ceny, tak proč ne, žejo.)
.

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:10:06

Cinanu je proste moc a odmalicka vedi, ze aby neceho dosahli, musi mit ostry lokty a nebrat ohled na nikoho jinyho krome rodiny. Proste tady neexistuje to, ze by ti nekdo uhnul, kdyz vystupujes z metra (vystupuje se i nastupuje najednou, proste tlacenice). Ve fronte te v pohode predbihaj, kdyz si nedas pozor. A na ulici se kazdej chova jako kdyby tam ostatni nebyli (a to nejen chodci, ale i auta a motorky). Je to dost o hubu, pokud na to clovek neni zvyklej.

uživatel eliminován | 28. 03. 2010, 23:08:12

No, v praxi to vypada tak, ze kazdou pulhodinu jde treba na ICS Shanghai v reklamnim bloku video s holcickou, jak jakoby foti hodny lidi, co hazou veci do kose. Za 30 sekund udela tak 15 forek, hodi se logo Expa a zase se jede dal. A je u toho dememntni muzika.

(kazdopadne reklama je na dve veci, protoze stejne vetsinu plastu a papiru tady okamzite seberou zebraci z provincii a odvezou do sberny, maj z toho celkem dobrej byznys)

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | 120 | 150 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

shanghajireportážčasčínuseznamrozvojpoložkaotázkaúřadudálostcivilizováníexpoúředníkměstopopřcivilizacepřípadobyvatelohled

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑