Diskuze a otázky - ?...Trocha fyziky

úvodní strana | aktualizovat | dolů

AlesekBB

AlesekBB | 16. 09. 2011, 12:10:03 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Když pustíme na zem z určité výšky zároveň třeba kámen a husí péro, co dopadne první? Asi kámen...!62!
A co když uděláme totéž ve vakuu? Co bude na zemi dřív? !895!

reagovat

Nejlepší odpověď podle uživatelů

uživatel eliminován | 16. 09. 2011, 12:56:35

ses měl zeptat poradce :D

Nejlepší odpověď podle autora

mluno

mluno | 16. 09. 2011, 17:10:37

> AlesekBB
Gravitační zrychlení je furt stejné (závisí na mj. nadmořské výšce, ale to je vedlejší), bez ohledu na odpor vzduchu. Odpor vzduchu ale způsobuje zpomalení (záporné zrychlení) které těleso zpomaluje, resp. zmenšuje jeho zrychlování.
Ale to nic nemění na tom, že pírko, lokomotiva i cokoliv jiného dopadne ve vakuu stejným způsobem (tj. pád ze stejné výšky bude trvat stejně dlouho a tělesa dopadnou se stejnou rychlostí atd). Zní to sice dost neuvěřitelně, ale za tolik let co uplynulo od doby, kdy jsme se to učili, jsem si na to zvyknul.

V diskuzi je 82 příspěvků a shlédlo ji 3012 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

AlesekBB

AlesekBB | 16. 09. 2011, 21:30:32 | více příspěvků | napsat uživateli

> M-Cristiane
Hele zas takový debil nejsem !20!!2!

uživatel eliminován | 16. 09. 2011, 20:13:40

můj zadek, protože to, co tam zpozoruji, tomu neuvěřím

uživatel eliminován | 16. 09. 2011, 18:55:41

> AlesekBB

A pak mám ještě jednu "hádanku" .... když si doma v kuchyni na miskové váhy položíme na levou stranu kilogram železa a na pravou kilogram peří, bude váha v rovnováze, nebo nebude?

uživatel eliminován | 16. 09. 2011, 18:49:05

> AlesekBB!191!

AlesekBB

AlesekBB | 16. 09. 2011, 18:45:13 | více příspěvků | napsat uživateli

> M-Cristiane
Teď už jsem doma úplně!1361!!485!

uživatel eliminován | 16. 09. 2011, 18:44:26

Ten efekt, né "Jen efekt..." !20!

uživatel eliminován | 16. 09. 2011, 18:43:23

> AlesekBB

Jde prostě o to, že když se třeba zavřeš v kabině výtahu, který necháš padat volným pádem, vše se bude chovat jako v dokonalém beztížném stavu ... tělesa budou buď stát, nebo se budou pohybovat po přímkových drahách...světelný paprsek bude rovný....nelze prostě nijak zjistit, že jsi v padajícím výtahu a né v beztížném stavu.

No a když na to kouká někdo zvenčí, stojící na Zemi, tak vidí, že všechno padá, a všechno stejně. I ten světelný paprsek padá stejně jako ta kabina a stejně jako vše uvnitř ní.

Jen efekt s "padajícím světlem" lze pozorovat i ve skutečnosti, například jako ohyb světelných paprsků při průletu kolem slunce, případně jako tzv. Gravitační čočky, ve vesmíru.

Viz:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Gravita%C4%8Dn%C3%AD_%C4%8Do%C4%8Dka

AlesekBB

AlesekBB | 16. 09. 2011, 18:32:23 | více příspěvků | napsat uživateli

> M-Cristiane
Takhle rozdělené už trochu jo... Vektory mi moc nešly, co si tak pamatuju!545!

uživatel eliminován | 16. 09. 2011, 18:29:41

> AlesekBB

Mě z tebe potrefí ... takže od začátku. Rychlost je VEKTOR, což znamená, že v prostoru má 3 složky.

Takže jakoukoliv rychlost můžeme rozložit například na její vodorovnou složku (ta by se ještě dělila na dvě, kdyby nás zajímal směr, ve vodorovné rovině) a na svislou složku.

Svislá složka rychlosti je určená tím gravitačním zrychlením - ať už je ta vodorovná složka jakákoliv.

Kámen, který pustíme dopadne za stejnou dobu, jako kámen vržený vodorovně. A obojí za stejnou dobu jako světelný impulz vyslaný ve vodorovném směru.

Prostě ta svislá složka rychlosti (rychlost volného pádu) na té vodorovné rychlosti vůbec nezávisí.

Doufám, že už je ti to jasné !1333!!1333!!1333!

AlesekBB

AlesekBB | 16. 09. 2011, 18:24:26 | více příspěvků | napsat uživateli

> M-Cristiane
Takže ten kámen bude padat rychlostí světla?!1077! Díky gravitačnímu zrychlení?!1077!!1077!!2!

uživatel eliminován | 16. 09. 2011, 18:21:29

> AlesekBB

Světlo poletí vodorovně tou svou rychlostí a svisle bude padat stejně rychle jako ten kámen...

AlesekBB

AlesekBB | 16. 09. 2011, 18:20:18 | více příspěvků | napsat uživateli

> M-Cristiane
Péro či kámen, padající rychlostí 300000km/s? !2!

uživatel eliminován | 16. 09. 2011, 18:16:30

Jen upřesním, že i vodorovně vyslaný paprsek světla bude "padat" a dopadne ve stejnou chvíli, jako to péro či kámen....

(teda, kdyby tam bylo dost místa ve vodorovném směru, aby do něčeho nenarazil).

Je úžasné, kolik lidí dnes nemá ani potuchu o základních fyzikálních principech !1333!

AlesekBB

AlesekBB | 16. 09. 2011, 18:10:57 | více příspěvků | napsat uživateli

> mluno
Taky jsem tomu nechtěl moc věřit, dokud jsem to neviděl!1376!

mluno

mluno | 16. 09. 2011, 17:10:37 | více příspěvků | napsat uživateli

> AlesekBB
Gravitační zrychlení je furt stejné (závisí na mj. nadmořské výšce, ale to je vedlejší), bez ohledu na odpor vzduchu. Odpor vzduchu ale způsobuje zpomalení (záporné zrychlení) které těleso zpomaluje, resp. zmenšuje jeho zrychlování.
Ale to nic nemění na tom, že pírko, lokomotiva i cokoliv jiného dopadne ve vakuu stejným způsobem (tj. pád ze stejné výšky bude trvat stejně dlouho a tělesa dopadnou se stejnou rychlostí atd). Zní to sice dost neuvěřitelně, ale za tolik let co uplynulo od doby, kdy jsme se to učili, jsem si na to zvyknul.

AlesekBB

AlesekBB | 16. 09. 2011, 16:35:42 | více příspěvků | napsat uživateli

> Makova.
Teď se ti to machruje, co...!1366!

uživatel eliminován | 16. 09. 2011, 16:33:52

Obojí stejně. Fyzika. Základní škola!994!

AlesekBB

AlesekBB | 16. 09. 2011, 16:31:21 | více příspěvků | napsat uživateli

> lucylocksmith87
Jo, protože gravitační zrychlení je pořád stejné, pokud vím!2! Teda když nemá odpor vzduchu!1217!

mluno

mluno | 16. 09. 2011, 16:06:23 | více příspěvků | napsat uživateli

Já bych to viděl že to co pustíš dřív. A pokud je pustíš stejně, dopadnou stejně.
Jen si teĎ nevybavuju proč, protože všechny vztahy co mě napadaji tam maji hmotnost.

uživatel eliminován | 16. 09. 2011, 16:00:22

> AlesekBB
no spíš to že kdybys pustil k zemi podle téhle teorie pírko a lokomotivu tak by dopadli ve stejnou dobu !2!!2! super teorie, vskutku !2!

.eXe.

.eXe. | 16. 09. 2011, 15:45:34 | více příspěvků | napsat uživateli

Husí péro? To nevim...ale moje péro by dopadlo hodně rychle…ta váha je neuvěřitelná, nikomu bych to nepřál nosit :DD

SSBN

SSBN | 16. 09. 2011, 13:33:01 | více příspěvků | napsat uživateli

> AlesekBB no děsně

AlesekBB

AlesekBB | 16. 09. 2011, 13:29:42 | více příspěvků | napsat uživateli

> SSBN
Tebe očividně sere, žes to neuhád !1358!

SSBN

SSBN | 16. 09. 2011, 13:27:01 | více příspěvků | napsat uživateli

> Kinman_Doriana jistě, celý to dokopal. Železo by muselo mít stejnou hmotnost jako péro

.Lonely_Girl.

.Lonely_Girl. | 16. 09. 2011, 13:24:14 | více příspěvků | napsat uživateli

> AlesekBB
Bude tím, že pilně studuji !1285!

SSBN

SSBN | 16. 09. 2011, 13:23:48 | více příspěvků | napsat uživateli

> AlesekBB jistě, ale kapacita mozku není nafukovací. Co člověk nepotřebuje (neopakuje), zapomíná. Být v jejím věku, věděl by to kdekdo

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 16. 09. 2011, 13:22:47 | více příspěvků | napsat uživateli

> AlesekBB
ale zase kdyz vezmu definici: Gravitační zrychlení vyjadřuje intenzitu gravitačního pole v daném místě, ve kterém se projevuje gravitační působení hmotných těles. Vyjadřuje gravitační sílu, kterou toto pole působí na bodové těleso o jednotkové hmotnosti.

tak u tveho prikladu se nejedna o predmety s jednotkovou hmotnosti...

uživatel eliminován | 16. 09. 2011, 13:21:58

> AlesekBB
ale kdo ví jestli to ten poradce ví :D

AlesekBB

AlesekBB | 16. 09. 2011, 13:20:51 | více příspěvků | napsat uživateli

> SSBN
Všichni jsme chodili!1361!
A nezáviď!1366!

AlesekBB

AlesekBB | 16. 09. 2011, 13:19:17 | více příspěvků | napsat uživateli

> Kinman_Doriana
Jasně, kdybys to měl brát do detailu, tak máš pravdu, to by ale pokus nešel provést !2!

předchozí | 0 | 30 | 60 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

kamnatrochaperovakuumzemvýška

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑