Diskuze a otázky - ?Donosit či nedonosit..?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 15:14:53 |

Nedávno jsem narazila na článek, zda donosit či nedonosit postižené dítě..? více na https://spunt.centrum.cz/tehotenstvi-a-porod/zdravi/2009/2/25/clanky/donosit-nebo-nedonosit-postizene-dite/
Ale zajímá mě zda byste si dítě nechaly s tím vědomím, že je postížené a vy mu většinou musíte obětovat celej život nebo byste šly na potrat..? :-(

reagovat

Nejlepší odpověď podle uživatelů

uživatel eliminován | 1. 01. 1970, 01:20:35

postizeny dite si nechat muze jen psychicky velmi silny clovek,obdivuji takove lidi asi nejvic..

V diskuzi je 84 příspěvků a shlédlo ji 1761 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Kacenka.a.Jarysek

Kacenka.a.Jarysek | 28. 02. 2009, 17:20:01 | více příspěvků | napsat uživateli

MissWlcheck:
Přesně tak..

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 17:15:58

Kacenka.a.Jarysek
tak urco to roli hraje ..
tohle je takove nekonecne tema ... a furt se najdou podtemata a podtemata :)

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 17:15:27

> MissWlcheck
TO je pravda..měla jsi štěstí a Tvou mamku obdivuju..Já osobně bych na to asi neměla... i když mi to hrozí,ale to už je jiná....Ale sama víš, že Tvoje dítě to postihnout nemusí..může to pár generací přeskočit, ale i tak jsou to nervy, esi bude zdravé..

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 17:13:23

-Weron1que-
souhlas .. moje mati byla uplnej chudak byla semnou 24 hodim chudak brala prasky na nervy byla to semnou prace nakonec me s toho dostala jak sem psala mela sem stesti a doufam ze budu mit dal
i kdyz byla silna zenska tak to stejne nesla a kolik deti ma takove stesti ze se z toho dostanou

Kacenka.a.Jarysek

Kacenka.a.Jarysek | 28. 02. 2009, 17:13:09 | více příspěvků | napsat uživateli

-Weron1que-:
Ano.. a to jsem také psala, že teď mluvíme jinak, než v dané situaci. Souhlas.

Kacenka.a.Jarysek

Kacenka.a.Jarysek | 28. 02. 2009, 17:12:22 | více příspěvků | napsat uživateli

MissWlcheck:
Ano vadí jim určitě jednou za čas něco. Ale každopádně většina z nich prožívá méně starostí a strastí než lidé zdraví. Tím nechci snižovat jejich utrpení, které vlastně nazýváme utrpením my zdraví.
Tím chci říci, že naopak, spousta zdravých lidí je postižena tím civilizačním pokrokem, že si stěžují daleko více a více, než ti postižení.
Nemluvím samozřejmě o pánovi, kterému pila uřízla ruku a on nemá práci a nikdo mu nedává dávky a tak. Tam je to jasné, že jde o to, jak se k takovým případům staví společnost a úřady.
Celou dobu zde hovořím o lidech s vrozenými vadami, o které se někdo stará.
Chápu, že někomu může vadit, že kolem něj někdo poletuje. Někdo mívá pocity zbytečnosti, ale to je opět jen o tom, jak s emu věci podávají a jak s ním kdo zachází.

skardova

skardova | 28. 02. 2009, 17:11:31 | více příspěvků | napsat uživateli

nedonosila, chudák to dítě a pak ti, kdo se o něho bude muset do smrti starat no

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 17:10:25

> Kacenka.a.Jarysek
Ano, to já vím, a taky jsem tam takého nic nenapsala, jak by ses rozhodla TY...
Ale je pravda a to víme všichni, že tedkom můžeme mluvit jinak, než když taká situace nastane....

Kacenka.a.Jarysek

Kacenka.a.Jarysek | 28. 02. 2009, 17:08:42 | více příspěvků | napsat uživateli

-Weron1que-:
Ale tam se v tázoru nelišíme. Já psala hned, že nevím, jak bych to jako matka zvládala.. víš?

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 17:07:46

Kacenka.a.Jarysek kazdemu to nekdy vadi aspon jednou v zivote ..
je jasny ze dokazou byt stastny i tak
ale jak sem napsala dnesni veda je na velke urovni


!552!

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 17:06:52

Kacenka.a.Jarysek
Sice jsi s němi byla na praxi,ael určitý počet hodin a ne tak jako matka 24hod denně..v tom je ten rozdíl..a stejně nikdy nevíš, esi na to bude stejně připravenej i otec toho dítěte...Páč sama to zvládnout..? No, nevíím nevíím...
To s tebou zčásti souhalsím, že většinou myslí ti lidé, co bude lepší pro ně jako pro rodiče, ale zase postížené dítě není hračka, na kterou už nebudu mít nervy nebo tak, tak ji prodám,někomu dám...Tohle je "napořád"...A navíc, co bude mít dítě z toho, když se dožije nízkého věku...Nevím, je to těžké, ale zvážit se musí všechna pro a proti...ale lepší rozhodnout PŘED porodem, než po Něm...

Kacenka.a.Jarysek

Kacenka.a.Jarysek | 28. 02. 2009, 17:00:31 | více příspěvků | napsat uživateli

MissWlcheck:
Ano, o tom žádná. Je samozřejmě rozdíl mezi postižením mentálním a fyzickým.
Ale stejně jako známe lidi, kterým vadí, že na ně někdo civí, tak známe lidi, kterým to prostě nevadí, poněvadž se nad to umí povznést. To už je pak o osobnosti, o které prostě v době těhotenství, nemůžeme nic vědět. Ale můžeme předpokládat, jakou výchovou pak ten člověk projde a jak se naučí být silným.

Kacenka.a.Jarysek

Kacenka.a.Jarysek | 28. 02. 2009, 16:58:26 | více příspěvků | napsat uživateli

-Weron1que-:
Děkuji za odpovědi. Především se ti musím omluvit, že jsem ten článek nečetla. Má reakce byla tak povšechná.
Ale k tomu co píšeš. Pakliže je postižení dítěte natolik závažné, že se o sebe postarat neumí, tak mi věř, že jeho chápání světa a života v něm, je poněkud odlišné od chápání našeho. Proto jsem psala, že takové dítě se může cítit a zpravidla se pak i cítí daleko šťastnější než my.
A k tvé otázce. Víš, zdá se mi, že hodně korespondentů zde hovoří o vlastních pocitech a o tom, co je lepší pro ně, jako rodiče. Ne pro dítě, které kolikrát ani nevnímá, kdo je rodič a kdo vychovatel z ústavu. Pro lepší příklad uvědomění si situace:
Představ si, že se narodíš slepá. Neustále jen tma a svět vnímáš především díky hmatu a sluchu.. a čichu atd.. Ostatní ti mohou o světle vyprávět, ale ty jsi ten svět nepoznala, proto jsi spokojená s tím, jak to je.
A teďsi představ, že jsi zdravý člověk, který oslepne, aje jedno, z jakého důvodu. Ta změna, když jsi svět vnímala očima a najednou to tak není? Věřím, že pevně pociťuješ ten rozdíl. A tak si to převeď i do života jinak postižených.
Smekám před těmi, kteří to zvládají. Já byla na praxi s postiženými dost dlouho jak na střední tak na vejšce a vůbec mi to nevadilo a mohu snad s čistým svědomím říci, že jsem to zvládala dobře, jak po fyzické stránce, tak po duševní, ale stále mi to nedalo zjistit, jak bych reagovala jako matka.

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 16:52:32

Kacenka.a.Jarysek tak jak sem rekla mentalnim detem urc nevadi pac ty maj svuj svet
ale lidi s ruznym syndromem ci jinym postizenim to vnimaj ...
mam znameho co je od narozeni na vozyku a pekne ho to stve ze je odkazanej na pomoc druhych a vadi mu jak lidi na nej cumi
a sebe nepovazuju za postizenou chodim normalene. ( sice otazka casu na jak dlouho :) ) . spis to co jsem napsala byl obdiv k moji mamce vubec nechapu kde na to vzala silu

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 16:48:51

> Kacenka.a.Jarysek
Slečno, ale v tom článku se nejedná o zdravé détě, které se o sobe dokáže postarat a říct, co ho bolí nebo co jej trápí..Ale o dítěti, kterému musíš obětovat Svůj život..být s ním 24hod denně...a nebojím se tvrdit, že spousta žen a mužů by na to neměla...i když si říká, že interrupce je poslední možnost..ano, lékaři se mohou mýlit a rodička může doufat do posledních dnů,než porodí..ale co pak..? pak jim dojde, že to nezvládnou a dají ho do ústavu, kde bude "samo"..tak co je pro to dítě lepší..?

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 16:47:58

jinak musim rict diky mamince ze si me nechala kdyz sem se narodila nemela sem vubec chodit ale byla semnou doma obetovala mi zivot a za to ji obdivuju
nakonec se to podarilo po nekolika operacich chodim parada ...ale celej zivot mi urcite veci vadili i kdyz to na me treba nikdo nepoznal ale podle me to kazdej videl byla sem z toho zamindrakovana a kdyz sem se konecne s urcityma vecma smirila ... ted vidim ze byli banalni
tak jak se rika kdyz se sere tak se sere ... sem zas na zacatku borti se mi chodidlo a hrozi sesunuti kycle a nechodit to by byo hrozny.. ja rada chodim tancuju jako kazdej jinej :( ceka me operace ktera doufam ze dopadne OK
a odpoved zda bych si nechala ... ... predejdu tomu nechci aby jednou az budu mit dite melo to same co ja a zilo ve strachu jak dlouho bude chodit a nebo aby bylo odkazane uz od narozeni ... mela sem obrovske stesti
dnesni veda je na velke urovni ne jako driv tak proc toho nevyuzit !

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 16:47:26

Nikdy bych neměl to svědomí nechat přijít na svět postižené dítě... Určitě ne, pokud by se to zjistilo brzy...

Kacenka.a.Jarysek

Kacenka.a.Jarysek | 28. 02. 2009, 16:41:41 | více příspěvků | napsat uživateli

-Weron1que-:
Souhlasím, ale na druhou stranu chápu ty, kteří tvrdí, že je horší dítě hned potratit, než ho třeba přivést na svět pro ty, kteří by se o něj postarali rádi. Chápeš?

Kacenka.a.Jarysek

Kacenka.a.Jarysek | 28. 02. 2009, 16:40:31 | více příspěvků | napsat uživateli

MissWlcheck:
Jde o to, jaké ty máš postižení na mysli..

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 16:38:33

Kacenka.a.Jarysek ... nesouhlasim s tim ze postizeny clovek nevnima jak je na tom ... teda pokud to neni nejak mentalne narusene dite ktere ma jen svuj svet !
myslis ze kdyz se nekdo narodi s vadou ze ho to celej zivot nesere ze nektere veci nemuze a ze nevnima pohledy druhych

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 16:35:41

> -Weron1que-
Nemůžu říct, že to přímo odsuzuju. Jako třeba chápu, když holku někdo znásilní a ona otěhotní, že chce jít na potrat. Ale v těch ostatních situacích s tím moc nesouhlasím. Je to ale věc každého. No teď už jsme ovšem přeběhly trochu někde jinde..

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 16:34:05

> Kacenka.a.Jarysek
zas záleží, jak moc to dítě je postížené...ale zase je hrozné, když ti to dítě nikdy neřekne, že Tě má rádo apodobně..a navíc je pravda, že hodně žen se tak rozhodlo, že si to dítě nechaly, a pak zjistily, že na to nemají..navíc manžel je taky opustil..a co ony udělají..Daj ho do ústavu..to taky není fajn pro to dítě...tak buď počítat se všema následkama a zvážit, esi na to mám(e) po vše stránkách nebo -interrupce:-( i když je to hnusný...

Kacenka.a.Jarysek

Kacenka.a.Jarysek | 28. 02. 2009, 16:30:58 | více příspěvků | napsat uživateli

Navíc si myslím, že většina postižených dětí vnímá svět daleko šťastněji, než my, zdraví lidé..

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 16:30:16

> Kathykat
Ano mohou,ale ty se pak musíš smířit s tím, že celou svou karieru a všechno, cos předtím dělala musíš hodit za halvu nechat plavat a být s ním..a málokdo na to má se o to malé starat..a zase není postížení jako postížení, že..?
Ale odsuzovat interrupce..?

Kacenka.a.Jarysek

Kacenka.a.Jarysek | 28. 02. 2009, 16:30:07 | více příspěvků | napsat uživateli

Je to velice ošemetná záležitost. Jestliže již lze poznat, že je dítě postižené, pak už je v takovém stupni vývoje, kdy zastánci názoru, že je to vražda, jít na potrat, mají pravdu.
Jenomže je tu pak druhá názorová vlna, která říká, že je to utrpení pro to dítě.
Já osobně si myslím, že když už se někdo narodí postižený, tak nevnímá svoji odlišnost a tudíž ani nemůže tak trpět, jako když třeba ochne po úraze zdravý člověk, který ví, jak svět může vypadat jinak.
Otázkou na této diskusy ale je, jak by zareagovala každá z nás. Ale i to je asi těžké. Hodně holek tu píše, že by šly na potrat, ale dost z nich, si myslím, by v té situaci najednou změnily názor a jejich mateřské instinkty by byly daleko silnější.
A naopak. Je tu asi dost těch, které jsou teď přesvědčeny, že by si dítě nechaly, ale časem to pro ně třeba bude nezvladatelná situace, že se ho zbaví aspoň odložením do příslušného ústavu. Je to těžké a tak se radši nevyjadřuji se svým názorem, pokud se mě to v tu chvíli netýká. Jané by bylo, kdyby se mě někdo zeptal na nějaký zákon, týkající se této problematiky.

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 16:27:54

> -Weron1que-
No kdybych věděla, že se třeba to dítě bude trápit nebo tak, asi bych nad tím potratem uvažovala. Ale myslím, že i ty postižené děti můžou mít hezký život. Jej vůbec nevím. Je úplně něco jiného takhle mluvit a pak takové situaci čelit.

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 16:25:45

> Kathykat
To video z potratů je sice hnus, ale kolikrát to zachrání tu matku...A že bys na to nešla, i kdyby ti hrozilo, že budeš mít ty i to dítě zdravotní problémy, nebo že to malé nebude žít dlouho..? Vím, ono odpověď tedkom je těžké..nikdo neví, jak se zachová, když to přijde..ale aj tak...:-(

uživatel eliminován | 1. 01. 1970, 01:20:35

> ZdeNekEmpiM
Měli by ho pustit všem holkám, které uvažují o potratu. Určitě by si to většina rozmyslela. Je to přece jenom "vražda".

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 16:23:36

Taky jsem to video z potratu videl...!20!

uživatel eliminován | 28. 02. 2009, 16:22:42

Vůbec nevím, co bych dělala. Myslím, že je to jen pro hodně silné lidi. Já kdybych si to dítě nechala, bych to asi psychicky nezvládla. Ale kolikrát sebe sám člověk překvapí, jak moc je silný. Když jsem viděla video z potratu, řekla jsem si, že bych to nikdy neudělala. Takže asi bych si ho nechala, ale potřebovala bych velkou oporu.

předchozí | 0 | 30 | 60 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

dítěživotpostiženývětšinavědomícelejpostíženéčlánekpotrat

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑