Diskuze a otázky - Paragraf 52,53/zakoniku prace

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 17:15:29 |

Ma s tim nekdo zkušenost?Nemyslim skrze alkohol atd.

reagovat

Nejlepší odpověď podle uživatelů

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 17:32:44

Já mám zkušenost mít s něčím zkušenost. !1134!

V diskuzi je 26 příspěvků a shlédlo ji 4652 uživatelů .

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 18. 12. 2010, 00:03:15

M-C: delam prescasy,takze v nesplneni hodinovych planu to neni.dovolil sem si odejit driv dom bez padneho duvodu a den na to sem za to odmitl podepsat vypoved,takze sem dostal vytykač,a potrebuju vedet,estli mne muze vylejt za hloupost nebo opet za hrube poruseni prac.řadu...

uživatel eliminován | 17. 12. 2010, 23:48:22

> Dzajndra

No, když zajdeš za svým šéfem, řekneš mu, že už takovou hovadinu nikdy neuděláš a že si každou hodinu absence odpracuješ třema, třeba tě nevyhodí...

uživatel eliminován | 17. 12. 2010, 23:41:54

Co sem zapomnel je,ze za tu chybu/nechybu mi bylo strzeno tisic korun z nenarokove slozky,ktera u kazdeho operatora vyroby činí dva a pul tisice kč.O strzeni zminovane castky sem se dozvedel po vyplate,az po precteni vyplatnice,coz mne o to vic nasralo a proto sem opustil pracoviste o tri hodiny drive,coz byla chyba...

uživatel eliminován | 17. 12. 2010, 23:36:57

> Dzajndra
za jakékoliv úmyslné porušení pracovních povinností určitě...a těch může být hromada, ani je nemusíš všechny znát (většinou člověk podepisuje kupu věcí, aniž si je přečte)...

uživatel eliminován | 17. 12. 2010, 23:29:36

Nastval sem se,ptz sem(mozna jo,mozna ne)zavinil spatne smontovani kusu,kterej byl zjisten este na pracovisti(u zakaznika by to byl pro firmu vetsí pruser)a opustil sem umyslne pracoviste o tri hodiny driv.za to sem dostal tu zlutou.za co vsechno mne muze zamestnavatel propustit v podmince na paragraf???

uživatel eliminován | 17. 12. 2010, 22:16:22

> Dzajndra
jo, to může celkem snadno a nakonec to udělá, je to jen otázka času...většina lidí to pochopí a souhlasí s výpovědí dohodou (vyhneš se tak záznamu v zápočtovém listě). Nebo, jestli máš chuť se tahat po soudech...

Ale spíš by ses měl nad sebou (a tím, co děláš v práci) vážně zamyslet, neboť (i když jsou vyjímky) většina zaměstnavatelů si užetečnejch lidí váží a nevyhazují je kvůli prvnímu pochybení...jestli to spíš nebyla ta poslední kapka v poháru naplněném až po okraj...

uživatel eliminován | 17. 12. 2010, 22:04:29

> Dzajndra

triviální odpověď. u hrubého porušení pracovní kázně záleží na okolnostech. musel by jsi přesně říci 1) co jsi provedl 2) ne za vše ho lez použít, např. budeš kouřit na pracovišti, tak kde je to zakázané. To by bylo hrubé porušení pracovní kázně avšak zaměstnavatel by musel prokázat, že tě s tímto zákazem seznámil (njapříklad jsi podepsal seznámení s vnitřním předpisem, který to zakazuje), atd...

uživatel eliminován | 17. 12. 2010, 16:30:28

V praci sem udelal chybu,za coz mne chtel zamestnavatel dat vypověd dohodou,což sem odmítl.Byl mi dan vytykací dopis(dutka,žluta karta,coz zn.ze pokud este neco provedu,letím na paragraf-nevim jakej,asi teda tu 51)se slovy,ze si na mne neco najde a končím.Zajíma mne jestli mne muze vyrazit za hloupost např nepořadek na pracovisti,pozdní prichod(myslim cca 5min) atd.Pokud ano,uvadí se nekde za co presne to bylo nebo mam jen ten paragraf a tečka?

mnamka.

mnamka. | 17. 12. 2010, 13:26:09 | více příspěvků | napsat uživateli

> nejOPTIMALNEJSI
on si to splet..okamžitá výpověď (ať už ze strany zaměstnavatele či zaměstnance) je ve sbírce roku 2008 pod parafgrafem 51, ale všichni to znaj ještě po staru - klasická třiapadesátka.

mnamka.

mnamka. | 17. 12. 2010, 13:22:28 | více příspěvků | napsat uživateli

já s tím mám takovou zkušenost, že když jsem zůstal 3 dny doma, když mi nebylo dobře, tak se šéfovi zdálo, že jsem se nedostatečně omluvil a dal mi áčka a vzápětí na to jsem dostal důtku - napomenutí s výhružkou těchto paragrafů...když jsem za nim o měsíc později přišel sám z výpovědí, tak mě přemlouval, abych neodcházel...!1286!

uživatel eliminován | 17. 12. 2010, 12:49:20

a....?

uživatel eliminován | 17. 12. 2010, 12:49:04

Oddíl 2
Výpověď daná zaměstnavatelem
§ 52
Zaměstnavatel může dát zaměstnanci výpověď jen z těchto důvodů
a) ruší-li se zaměstnavatel nebo jeho část,
b) přemísťuje-li se zaměstnavatel nebo jeho část,
c) stane-li se zaměstnanec nadbytečným vzhledem k rozhodnutí zaměstnavatele nebo příslušného orgánu o změně jeho úkolů, technického vybavení, o snížení stavu zaměstnanců za účelem zvýšení efektivnosti práce nebo o jiných organizačních změnách,
d) nesmí-li zaměstnanec podle lékařského posudku vydaného zařízením závodní preventivní péče nebo rozhodnutí příslušného správního úřadu, který lékařský posudek přezkoumává, dále konat dosavadní práci pro pracovní úraz, onemocnění nemocí z povolání nebo pro ohrožení touto nemocí, anebo dosáhl-li na pracovišti určeném rozhodnutím příslušného orgánu ochrany veřejného zdraví nejvyšší přípustné expozice,
e) pozbyl-li zaměstnanec vzhledem ke svému zdravotnímu stavu podle lékařského posudku vydaného zařízením závodní preventivní péče nebo rozhodnutí příslušného správního úřadu, který lékařský posudek přezkoumává, dlouhodobě způsobilosti konat dále dosavadní práci,
f) nesplňuje-li zaměstnanec předpoklady stanovené právními předpisy pro výkon sjednané práce nebo nesplňuje-li bez zavinění zaměstnavatele požadavky pro řádný výkon této práce; spočívá-li nesplňování těchto požadavků v neuspokojivých pracovních výsledcích, je možné zaměstnanci z tohoto důvodu dát výpověď, jen jestliže byl zaměstnavatelem v době posledních 12 měsíců písemně vyzván k jejich odstranění a zaměstnanec je v přiměřené době neodstranil,
g) jsou-li u zaměstnance dány důvody, pro které by s ním zaměstnavatel mohl okamžitě zrušit pracovní poměr, nebo pro závažné porušení povinnosti vyplývající z právních předpisů vztahujících se k zaměstnancem vykonávané práci; pro soustavné méně závažné porušování povinnosti vyplývající z právních předpisů vztahujících se k vykonávané práci je možné dát zaměstnanci výpověď, jestliže byl v době posledních 6 měsíců v souvislosti s porušením povinnosti vyplývající z právních předpisů vztahujících se k vykonávané práci písemně upozorněn na možnost výpovědi.
Oddíl 3
Zákaz výpovědi dané zaměstnavatelem
§ 53
(1) Zaměstnavatel nesmí dát zaměstnanci výpověď v ochranné době, to je
a) v době, kdy je zaměstnanec uznán dočasně práce neschopným, pokud si tuto neschopnost úmyslně nepřivodil nebo nevznikla-li tato neschopnost jako bezprostřední následek opilosti zaměstnance nebo zneužití návykových látek, a v době od podání návrhu na ústavní ošetřování nebo od nástupu lázeňského léčení až do dne jejich ukončení; při onemocnění tuberkulózou se tato ochranná doba prodlužuje o 6 měsíců po propuštění z ústavního ošetřování,
b) při výkonu vojenského cvičení nebo výjimečného vojenského cvičení ode dne, kdy byl zaměstnanci doručen povolávací rozkaz, po dobu výkonu těchto cvičení, až do uplynutí 2 týdnů po jeho propuštění z těchto cvičení,
c) v době, kdy je zaměstnanec dlouhodobě plně uvolněn pro výkon veřejné funkce,
d) v době, kdy je zaměstnankyně těhotná nebo kdy zaměstnankyně čerpá mateřskou dovolenou nebo kdy zaměstnankyně nebo zaměstnanec čerpají rodičovskou dovolenou,
e) v době, kdy je zaměstnanec, který pracuje v noci, uznán na základě lékařského posudku vydaného zařízením závodní preventivní péče dočasně nezpůsobilým pro noční práci.
(2) Byla-li dána zaměstnanci výpověď před počátkem ochranné doby tak, že by výpovědní doba měla uplynout v ochranné době, ochranná doba se do výpovědní doby nezapočítává; pracovní poměr skončí teprve uplynutím zbývající části výpovědní doby po skončení ochranné doby, ledaže zaměstnanec sdělí zaměstnavateli, že na prodloužení pracovního poměru netrvá.

uživatel eliminován | 17. 12. 2010, 09:45:51

53ku snad zna kazdy ne? To je neco jak motlitba:D

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 22:08:33

Ne, mně ještě zaměstnavatel nikdy výpověď nedal, nevím proč by to dělal. !1218! Mimochodem v tom asfaltu umím plavat i s otevřenou pusou. !1218!

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 22:04:24

"Pracovní" právo mám za sebou, ale z hlavy si to teda nepamatuju ani já. Pochybuju tedy, že někdo tady ano.!486!

MA.TYS

MA.TYS | 16. 12. 2010, 22:01:32 | více příspěvků | napsat uživateli

Mám zkušenost, jen s tím alkoholem.!1405!

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 21:09:14

A kdyz uz jsme u toho...ma tu nekdo zkusenosti s Odstavcem 12 na strane 158 v Bibli?... !1386!

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 20:14:49

> Dzajndra
A co tě konkrétně zajímá ???

Reditel_zemekoule

Reditel_zemekoule | 16. 12. 2010, 19:06:04 | více příspěvků | napsat uživateli

> Dzajndra nauč se to, taky jsem byl mladej a blbej.... ne že bych teď byl o moc chytřejší, ale takový je tržní systám hospodářství.... držet hubu, i když ta daná věc je sebevětší kravina !904!

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 18:11:22

ŘíďaZemě:nekdy je nezbytne rict svuj nazor na vec,tomu se vyhnout neda,pokud mas v sobe nakou čest

Reditel_zemekoule

Reditel_zemekoule | 16. 12. 2010, 17:58:03 | více příspěvků | napsat uživateli

!876! pamatuj si, člověk musí dělat tak, aby na sebe zbytečně neupozorňoval !904!

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 17:55:50

Napiš co to je (znění) a pak se vyjádřím.. nechce se mi to hledat...

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 17:54:10

Bezďa2:a co to ma spolecnyho s otazkou?zatim same nazory o nicem

Bezdomovec2

Bezdomovec2 | 16. 12. 2010, 17:45:08 | více příspěvků | napsat uživateli

> Dzajndra
Tak já umím plavat i v asfaltu s otevřenejma očima!! !2!

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 17:41:34

Fantoma:ja zase umim plavat pod vodou s otevřenýma očima a taky se tim nechlubim:(

uživatel eliminován | 16. 12. 2010, 17:32:44

Já mám zkušenost mít s něčím zkušenost. !1134!


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

paragrafprácezkušenostzákoníkalkohol

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑