Diskuze a otázky - Nebýt člověkem?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

Thomikayra

Thomikayra | 2. 03. 2019, 17:41:05 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Být zvířetem!
Ačkoliv se tak někdo chová ...jen úvaha. Kdyby jste měli být jakýmkoliv zvířetem - čím by jste chtěli být? !709!

reagovat

V diskuzi je 687 příspěvků a shlédlo ji 4084 uživatelů .

předchozí | 0 | 300 | 450 | 480 | 510 | 540 | 570 | 600 | 630 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

imetcon

imetcon | 4. 03. 2019, 16:09:28 | více příspěvků | napsat uživateli

> muz.s.vlasy
...Podle mě je tvrzení, že se všechno nějak samo udělalo stejný, jako tvrzení, že to někdo udělal. ...

Právě že není. Pokud k tomu došlo jen na základě přírodních zákonů co známe, můžeme se pokoušet ten proces (alespoň z části) odhalit. Pokud to stvořil bůh, tak tam není co odhalovat.

Představa, že svět stvořil nějaký bůh není nic nového, je nejspíš stejně stará, jako lidstvo samo. Jenže to k ničemu nebylo. Žádného stvořitele nikdy nikdo neobjevil. A žádné jiné předpovědi, které bychom mohli testovat ani žádné jiné otázky, nad kterými bychom mohli bádat, z toho neplynou.

Je to dobré jen k tomu, aby to ukonejšilo lidi, kteří se tím ve skutečnosti nechtějí zabývat.

uživatel eliminován | 4. 03. 2019, 16:05:56

> muz.s.vlasy
Ne že miliony let bylo sucho, ale bylo to cyklicky, stejně jako třeba doba ledová, těch bylo údajně taky víc a zase nás čeká. Tady to máš polopatě: https://is.muni.cz/el/1441/podzim2015/Bi2MP_ZOSL/16b_Tresnakova_Denisa_Prechod_zivocichu_na_sous.pdf
A s těma očima, nikdo se vědomě ještě nenaučil vidět. !2! Nemůžeš si říct, že třeba chceš létat, tak ti brzy přece narostou křídla. Vyvineš se tak, jak ti dovolí vnější podmínky, pak už nastoupí přírodní výběr, který tvé adaptace prověří - třeba zimní mrazíky a vůbec zima obecně (vymrznou všechny rostliny a zvířata, která se nedovedou ukrýt, nebo si nestihnou vytvořit vhodné adaptace, třeba zimní spánek, srst, nemrznoucí látky - ti, co to stihnou včas, mají pré).
Jo a byly to morfogeny, zvlášť ten HedgeHog, který je buď zapnutý nebo vypnutý už v embryogenezi a pokud je vypnutý, tak se nevyvinou dříve vyvinuté končetiny: http://www.osel.cz/1944-jak-kytovci-prisli-o-nohy.html

imetcon

imetcon | 4. 03. 2019, 16:03:28 | více příspěvků | napsat uživateli

> muz.s.vlasy
...A celej ten mechanizmus, kterej mění dna podle toho jak si zvířata přejou(nebo spíš potřebujou, slepej si těžko představí orgán kterým by viděl), tak ten se vyvinul zase jen nějak. ...

Žádný takový mechanismus neexistuje...(aspoň se o něm teda neví).

imetcon

imetcon | 4. 03. 2019, 16:02:18 | více příspěvků | napsat uživateli

> ichiru
...Ne, dělá to zřejmě nějaká buněčná paměť, co ty nové vjemy a pak geny zapisuje...
Prosím tě, jak jsi mohla s tímhletím vystudovat biologii ?
Žádná taková buněčná paměť neexistuje, neexistuje (nebo aspoň není známý) žádný mechanismus, který by dokázal geny tvořit či mazat "na něčí objednávku".

Změny v DNA probíhají zcela náhodně, tj. vůbec to není ovlivněné tím, co dotyčené zvířátko zrovna potřebuje či nepotřebuje.

I když nějaká ryba oči nepotřebuje, musí milostivě čekat, až se nějaké částici uráčí narazit zrovna do té části DNA co kóduje oči a zařídí aby příště nenarostly. A dokud se to nestane, musí naše rybička vydržet i s očima co k ničemu nepotřebuje. Nikdo se jí na to neptá...

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 4. 03. 2019, 09:25:32 | více příspěvků | napsat uživateli

> ichiru
Kočky ve starověkém Egyptě byly vnímány jako vtělení bohyně Bastet, jež byla ochránkyní, a proto je staroegyptští obyvatelé kočky ve svých domácnostech ctili a chovali jako ochránkyně v domech a rovněž i v chrámech v sídle faraonů.

Tak moje kočka je taky vtělení bohyně !1! Nevím jak kocouři, jestli myslej i je.

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 4. 03. 2019, 09:22:41 | více příspěvků | napsat uživateli

> ichiru
Jo, milión let bylo někde málo vody, až jim narostly nohy !1!
Ale ještě se dá pochopit změna ploutví na nohy, ale co třeba oči ? Prostě nějaký zvíře se kdysi milión let snažilo vidět, až mu narostlo oko !1!
Netopýr tak dlouho pískal a poslouchal, až se u něj vyvinul radar. A celej ten mechanizmus, kterej mění dna podle toho jak si zvířata přejou(nebo spíš potřebujou, slepej si těžko představí orgán kterým by viděl), tak ten se vyvinul zase jen nějak.
Podle mě je tvrzení, že se všechno nějak samo udělalo stejný, jako tvrzení, že to někdo udělal.
Od dob dinosaurů je to tuším 60 miliónů let. Měly by ty hromady zvířat vůbec čas se tak vyvinout ? Když každá prkotina trvá dlouho. To by se každých milión let muselo minimálně každý zvíře rozdělit na několik druhů, ne že se mu změní jeden orgán.
A tím co je v dna jsem myslel, když jsi stejná s 98 procenty s komárem, co je v těch 98 procentech za informace ? Musí jich tam bejt šílený množství. Pokud to teda není ten program, který tvora vytváří podle 2 procent informací.

Ale to nevyřešíme, je to debata o ničem. Můžeme radši uctívat kočky jako božstvo.

uživatel eliminován | 4. 03. 2019, 00:54:31

> muz.s.vlasy
Ono ale nejde si jen tak přepsat geny a zasáhnout do tělního plánu, že jo. !2! Takže nesmysl jsi napsal teď ty. Něco, co se tak dlouho vyvíjelo nejde smazat - hlavně, kdo by to udělal? Nějaký mužík v jejich hlavě? Ne, dělá to zřejmě nějaká buněčná paměť, co ty nové vjemy a pak geny zapisuje. Přepiš si geny a budeš minimálně potracen. Každý zásah do genuomu je kritický a může mít šílené následky. !2!

uživatel eliminován | 4. 03. 2019, 00:48:27

> muz.s.vlasy
Nep. To na co se ptáš je přechod na souš - proč vubec vznikly končetiny jako nohy - jako adaptace na pohyb po souši. My se vyvinuli nejspíš z Dipnoi, to je druh velmi starých ryb, které už měli něco jako nohy. A vyvinuly se ta proto, protože dle teorie se snižovala hladina vod kvůli suchu a snižoval se i výběr potravy, čili nejspíš musely hledat potravu jinde a zaroven se dřely o dno... Musely se jim vytvořit klouby aby se vyrovnaly se zemskou tihou, aby vůbec unesly vlastní tělo...

uživatel eliminován | 4. 03. 2019, 00:40:50

> imetcon
On asi dělá s počítači, tak má podobné myšlení.

> muz.s.vlasy
I já vím, co je v DNA - adenin, guanin, cytosin a tymin, to jsou uhlíkaté báze, co tvoří ty žebříky, pak cukry a fosfáty, ty tvoří ty kraje.

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 4. 03. 2019, 00:39:01 | více příspěvků | napsat uživateli

> ichiru
Co to píšeš za nesmysly " věc, která se nepoužívá by zase tvora stála velkou energ. Námahu ji odstranit " ? Stačí přepsat dna a dalšímu to nenaroste, nemusí nic odstraňovat.
Ale nemá cenu se dohadovat, to je jako pravičák s levičákem.
Shodneme se na kočkách !1340!!54!

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 4. 03. 2019, 00:36:49 | více příspěvků | napsat uživateli

> ichiru
Milióny let ne, když vezmeš kolik je různých tvorů, tak od dob dinosaurů na to měly strašně málo času.
A jak někomu narostou nohy ? Jen tak mu narostou při plavání ? Nebo celý generace se válej v písku u vody, až jim pak začaly růst ?
Ale o tom nemá cenu se bavit, dement imetcom mi na žádný dotaz stejně neodpověděl, teda jedině tak že nemám mozek nebo že jsem pánbíčkář, nic konkrétního !2!

uživatel eliminován | 4. 03. 2019, 00:35:52

> muz.s.vlasy
Nefunkčních orgánu mají hodně: Třeba koně mají kaštánek a to je pozůstatek prstů původních prakoní... Někteří hadi (krajta tuším) mají rohovité výrustky po stranách těla jako pozůstatky zkrnělé končetiny. Pak když si srovnáš evoluci čelistních kloubů, tak uvidíš, že ryby ji mají srostlou s lebkou bez kloubů a u obojživelníků už se tvoří a lebka se jakoby rozpadá s dalším nástupem savců a tvoří se další klouby aby byla zajištěna vyšší pohyblivost s přechodem k lovu, kousání atp... A s těmi redukujícími orgány se holt musí tělo vypořádat postupem času zase samo. Buď se ty oči zmenší, nebo vrostou úplně atp...až za milion let třeba. A hlavně proč. Nezapomínej, že věc, která se nepoužívá by zase tvora stála velkou energ. Námahu ji odstranit - a to je v rozporu se šetřením energie organismu jako celku. Je výhodnější to nechat tak vlivu okolích změn, ne vnitřních.

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 4. 03. 2019, 00:32:19 | více příspěvků | napsat uživateli

> ichiru
Oni netušej, co v dna je.
Ale to dokazuje, že jsem z 98 procent kočka.

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 4. 03. 2019, 00:30:20 | více příspěvků | napsat uživateli

> imetcon
Spíš tohle "Základní myšlenkou racionálního skepticismu je, že pokud se neprokáže opak, nelze u jakýchkoliv tvrzení nebo teorií předpokládat pravdivost."

Ale každej si to může překroutit jak chce, je to fuk.

Thomikayra

Thomikayra | 4. 03. 2019, 00:18:59 | více příspěvků | napsat uživateli

Jsem to chtěl říct. Kapr taky nevyleze z vody, neprotáhne se a řekne, jé narostli mi nohy a můžu dýchat - půjdu na procházku !811!

imetcon

imetcon | 4. 03. 2019, 00:15:57 | více příspěvků | napsat uživateli

> ichiru
vždyť to slyšíš - to jen stvořitel potřeboval ušetřit trochu času, tak to vzal přes kopírák
(Ctrl+c / Ctrl+v)

uživatel eliminován | 4. 03. 2019, 00:14:18

> muz.s.vlasy
Oni ji ale zjistili, a to právě uspořádáním těch genů jejich shodou - s šimpanzi máme 98-95% shodný genom. Jsou tu pozůstatky neandrtálců atp... A ten společný základ, který máme od mikrobů...

imetcon

imetcon | 4. 03. 2019, 00:11:01 | více příspěvků | napsat uživateli

> muz.s.vlasy
Předpokládám, že jsi měl na mysli zejména odstavec o pseudoskepticismu:

Termín pseudoskepticismus popisuje myšlení, které se zdá být skeptické, ale skeptické není. Tento termín zpopularizoval Marcello Truzzi a definoval pseudoskeptiky jako osoby, jejichž názory jsou spíše negativní, než agnostické, a přesto se považují za skeptiky.Rektor arizonské univerzity Rochus Boerner popisuje pseudoskeptiky spíše jako "bez víry", než "nevěřící",a fyzik princetonské univerzity Gregory N. Derry popisuje myšlení pseudoskeptiků jako ".. směřující k myšlenkám, které souvisí s jejich předjímaným závěrem.

uživatel eliminován | 4. 03. 2019, 00:10:49

> muz.s.vlasy
No je, stále nejsou známy všechna ovlivnění genů mezi sebou, co který přesně způsobuje atp. Je to taky mladá věda a na tom všem se pracuje a postupně odkrývá. Hodně zjistili na genových mutacích a jsou schopni i určit tyto chybné geny a těch je celá řada. A s tou evoluci jsi to teda přepískl... Ona se totiž vyvíjí miliony let a ne 20 ani 20 000, to je jen prvotní reakce na zmeny. Než se ttámhletomu začnou tvořit plíce a přejde na souš, tak to bude trvat miliony let. Zrovna teď to tvrdili o paúhoři elektrickém, který může dýchat vzdušný kyslík a plicní vkuoly (plíce) má v tlamě. Ale ještě není schopen se nad vodu dostat, protože nemá končetiny uzpůsobené k pohybu, a které by ho unesly, ani krční obratle, kterými by udržel vzpřímenou hlavu. A tak to jde pořád, někteří se dpstali do vody druhotně, tuším, že zrovna velryby, jelikož dýchají vzdušný kyslík... A toho si musíš všímat. Ale jsou to teorie, ne fakta. Nemůžeš se vrátit zpátky, jen hledat stopy.

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 4. 03. 2019, 00:09:31 | více příspěvků | napsat uživateli

To asi taky ne, všechno si každá skupina jen využije pro sebe !2!
Nemá cenu se tím zabývat, radši si pustím znova tu kočku !1340!

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 4. 03. 2019, 00:06:50 | více příspěvků | napsat uživateli

Tak jsem si našel moje "náboženství"
https://cs.wikipedia.org/wiki/Skepticismus

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 3. 03. 2019, 23:57:16 | více příspěvků | napsat uživateli

> imetcon
Nojo, zas ty tvý kecy o náboženství. To je jako kdo je proti americe je komunista. Radši jdu pryč.

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 3. 03. 2019, 23:56:16 | více příspěvků | napsat uživateli

Tohle je lepší
https://veda.instory.cz/zeme-priroda/211-nejmensi-divoka-kocka-sveta-vypada-stale-jako-kote-ve-skutecnosti-je-ale-smrticim-lovcem.html

imetcon

imetcon | 3. 03. 2019, 23:55:05 | více příspěvků | napsat uživateli

Žádná odpověď nebude nikdy lepší než tvá "bůh to tak chtěl..."

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 3. 03. 2019, 23:53:50 | více příspěvků | napsat uživateli

> imetcon
Jo, to je vědecká odpověď na vědeckej dotaz !2!
Když jsem byl malej, tak se to tuším říkalo o slepým střevu. Dnes se ví že i to má svou funkci.

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 3. 03. 2019, 23:52:06 | více příspěvků | napsat uživateli

Obráceně to být může, jsou ryby se zakrnělýma očima, když žujou celý život ve tmě. Ale těm ty oči nezmizely, takže kde je ten mechanizmus likvidující nefunkční orgány ?

imetcon

imetcon | 3. 03. 2019, 23:52:02 | více příspěvků | napsat uživateli

> muz.s.vlasy
//tak proč žádnej tvor nemá žádnej nefunkční orgán ?
Ale jak to, že né ? Co třeba mozek ... !5!

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 3. 03. 2019, 23:49:31 | více příspěvků | napsat uživateli

Mám konkrétní otázku. Pokud zvířatům narůstaly orgány jen tak vývojem samy, tak proč žádnej tvor nemá žádnej nefunkční orgán ?
Na každý třeba oko, který funguje jsou minimálně tisíce možností jak ho udělat skoro stejně, ale nefunkční. Tak by mělo být víc nefunkčních orgánů než funkčních.
A pokud by nějakej záhadnej mechanizmus(kde se vzal ?) ty nefunkční orgány zas nějak likvidoval, tak proč by nezlikvidoval ještě ve fázi vývoje před tím, než začne fungovat správně ?

Thomikayra

Thomikayra | 3. 03. 2019, 23:48:17 | více příspěvků | napsat uživateli

> imetcon Sice jsem homo homo, ale kdybych mohl, tak bych radši občas nebyl. Ovšem faktem je, že jedině jako člověk, bych teoreticky mohl zvířecí říši pomoct. !326!

muz.s.vlasy

muz.s.vlasy | 3. 03. 2019, 23:45:47 | více příspěvků | napsat uživateli

Hele, tím by taky šla dokázat evoluce. Když dokážou zjistit podle dna rodiče, i prarodiče, tak jestli to jde dál, tak by mělo být možný určit praprapra....... rodiče nějakou opici a před ní třeba velrybu a tak dál...

předchozí | 0 | 300 | 450 | 480 | 510 | 540 | 570 | 600 | 630 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

zvířeúvahačlověk

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑