Diskuze a otázky - dva v jednom

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 21. 12. 2010, 15:24:58 |

mám předpokládat, že diskuze či otázka, která obsahuje otázku bez vyjádřeného podmětu má ve slovesu v minulém čase na konci Y je jen pro děvčata?

A druhý, kdy se konečně české děti naučí česky?!633!

reagovat

Nejlepší odpověď podle uživatelů

GingerXX

GingerXX | 21. 12. 2010, 16:30:21

Má-li to sloveso na konci -y, může to být otázka pouze pro děti.

V diskuzi je 48 příspěvků a shlédlo ji 1666 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 23. 12. 2010, 18:07:17

Já nad těma i/y dumám,a pak svou myšlenku..špatně..názor..přeformulovávám tak dlouho, až tomu nějak uklouznu..!2!

uživatel eliminován | 22. 12. 2010, 16:02:46

Bohužel je a bohužel nikdy.!1156!

tyfusyt

tyfusyt | 22. 12. 2010, 15:36:07 | více příspěvků | napsat uživateli

> GingerXX zalezi jake chyby dela jak se sem tam splete tak dobre ale jak napise v jedne vete stopadesat chyb tak je to potom na pytel to se pak tezko lusti snazim se zase navyknout na hacky atd. tak vydrzte :D

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 22. 12. 2010, 13:41:37 | více příspěvků | napsat uživateli

v pohode, jsem se do toho pěkně zapletal. !102!

spider_vt

spider_vt | 22. 12. 2010, 13:20:11 | více příspěvků | napsat uživateli

ježíši - nenapsal jsem, žes měl použít "jenže"...napsal jsem, že tam měla bejt čárka...
nebyla by tam kdybys použil "jenže" pokupě..bez ohledu na význam, ale s ohledem na gramatiku.
úúúúž?!2!

uživatel eliminován | 22. 12. 2010, 13:19:50

Však právě. Já tohle řešim většinou tak, že když lavíruju nad čárkama či "s, z" apod., najdu nějakou jasnější formulaci, či to polopaticky vypíšu. !1073! Což mě aspoň nutí nad tim zapřemejšlet, nadejchnout se a nenapsat hned každou pitominu. A že jich i tak člověk napíše... !1073!

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 22. 12. 2010, 13:12:12 | více příspěvků | napsat uživateli

jinak bych taky řekl, že kdybych použil jenže, tak to bude mít jiný význam, než jsem chtěl říct. !1!

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 22. 12. 2010, 13:11:33 | více příspěvků | napsat uživateli

hehe, krásná debata. Prostě jsem jen debilně formuloval jednu větu.. a jakej bordel to udělá. !5! No já tam tu čárku i měl, ale přišlo mi to už takové divné... !20!

uživatel eliminován | 22. 12. 2010, 13:09:35

No však řikám, ale pokaždý s trochu jiným významem, musel by to formulovat jinak. "Jenže" se používá v souřadících souvětích, kdežto jak to použil Šimon, je vztah podřadící, tam by to mělo být zvlášť. Dle mého skrovného názoru. !595!

spider_vt

spider_vt | 22. 12. 2010, 12:35:28 | více příspěvků | napsat uživateli

Ginger, Holanďan - oba dva máte pravdu, jde o to, že jsou možný dva způsoby jak to napsat (každý s jiným významem) "jen, že" s čárkou, nebo "jenže" bez ní...!5!

GingerXX

GingerXX | 22. 12. 2010, 11:56:45 | více příspěvků | napsat uživateli

> spider_vt
"jenže" a "jen že" má jiný význam, ne?

uživatel eliminován | 22. 12. 2010, 11:05:25

> spider_vt
Kdyby to bylo ale dohromady, tak by to musel trochu přeformulovat... něco jako "Ano, jsou důležitý, jenže je to pro mě asi ta nejtěžší věc"...!1073!!1052!

spider_vt

spider_vt | 22. 12. 2010, 10:55:05 | více příspěvků | napsat uživateli

> HolandanZeMlyna: ta čárka by tam měla bejt, anebo "jenže" dohromady...

uživatel eliminován | 22. 12. 2010, 10:53:58

Ha, a teď babo raď !1073!
Když na to tak zpětně koukám, tak mi taky vypadla jedna interpunkční čárka, no neni to krásný? !1073!

uživatel eliminován | 22. 12. 2010, 10:44:37

> Kinman_Doriana
Hehe, to taky nebyla kritika na tebe, to bylo obecně myšleno !1073!
Jasně, někdy je interpunkce zapeklitá, spousta věcí je v jazyce zapeklitejch, ptže jazyk je nástroj myšlení a snaží se pojmout co nejlíp vše, co se v mozku děje.
V tvém případě - čárka mezi "jen" a "že" by spíš měla být, protože zastupuje a zkracuje větu "(řekl jsem) jen to,"... !1073!

GingerXX

GingerXX | 22. 12. 2010, 10:09:02 | více příspěvků | napsat uživateli

> Kinman_Doriana
Neni :-)

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 22. 12. 2010, 09:54:40 | více příspěvků | napsat uživateli

> HolandanZeMlyna
nj, s tou diakritikou máš pravdu. sice se snžím ji používat, ale ne vždy se daří. Na ICQ když použiju diakritiku, tak to příjemci zprávy háže azbuku.. !20! tak si pak člověk trošku odvykne.

Jinak k těm čárkám, já neřekl, že jsou nedůležité, jen že je to pro mě asi ta nejtěžší věc.. (je mezi "jen" a "že" čárka? :-))

uživatel eliminován | 22. 12. 2010, 09:44:28

> Kinman_Doriana
Však každej příspěvek je odraz myšlení, interpunkce je tu od nějaké logiky výpovědi; častý krkolomný používání spojek či předložek, blbý větný vazby, atd, to už ani neřešim.
Neb je slunovrat a to je všechno hned veselé. !1052!

uživatel eliminován | 22. 12. 2010, 09:39:23

Tak samozřejmě, psaní bez diakritiky je prznění jazyka, zlozvyk, kterej je plíživě tolerován a tím je to ještě horší, než psaní "w" místo "v", kde je aspoň zřejmý, že to je příznak pubertálního rádobyvzdoru. Psaná forma jazyka je odraz mluvené, copak někdo na ulici mluví bez hacku a carek? !1330!!394! A výmluva na rychlejší psaní bez dia je sakra pitomá. !1311!

Kinman_Doriana

Kinman_Doriana | 22. 12. 2010, 09:31:48 | více příspěvků | napsat uživateli

> HolandanZeMlyna
čárky, to je největší zlo.. !1!

GingerXX

GingerXX | 22. 12. 2010, 08:55:53 | více příspěvků | napsat uživateli

> tyfusyt
Rychlejší leda pro tebe, ale my než se tim přelouskáme a pochopíme, do jaký části věty který slovo patří a co jsi tim vlastně myslel, tak nám to teda moc rychlejší nepřijde :-)

spider_vt

spider_vt | 22. 12. 2010, 07:45:44 | více příspěvků | napsat uživateli

1. ano
2. schwer zu sagen!2!

uživatel eliminován | 22. 12. 2010, 07:30:56

Že o češtině píšeš zrovna ty !35!

tyfusyt

tyfusyt | 22. 12. 2010, 05:49:49 | více příspěvků | napsat uživateli

> lemounek to taky zalezi skym se stykas skym se bavis cim vic tohle resis tim vic na to doplacis bohuzel taky sem psal hacky carky tecky bez pravopisnych chyb obcas sem ji udelal ne ze ne nejsem dokonaly ale ted uz proste tak nepisu je to rychlejsi v dobe kdy kazdy specha tak to jinac ani nejde

uživatel eliminován | 21. 12. 2010, 23:27:57

La Lemou
Nechci répat, ale v té úvodní větě ti chybí interpunkční znaménka, případně spojka... to jsou věci... !1052!

uživatel eliminován | 21. 12. 2010, 22:59:30

já nevým !54!

uživatel eliminován | 21. 12. 2010, 21:59:01

Lemounku, máš pravdu. Za pravdu se ve středověku umíralo, dneska Tě označí jen arogantní krávou

halber_mensch

halber_mensch | 21. 12. 2010, 21:23:20 | více příspěvků | napsat uživateli

Tenhle boj holka nevyhrajes !447!

uživatel eliminován | 21. 12. 2010, 20:51:04

> tyfusyt
hele líbko tu bylo už když jsem byla na střední a nechovám se tak

tyfusyt

tyfusyt | 21. 12. 2010, 20:48:41 | více příspěvků | napsat uživateli

> lemounek kdyz ti nekdo furt pise nepis hacky ser na chyby a pis rychle tak se potom na to vykasles a bez chyby pak pises jen dopisy a pisemky proto nemeli vymyslet fb a libko a icq atd....

předchozí | 0 | 30 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

otázkadiskuzeslovesoděvčečasdítěpodmětmámakonec

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑