Diskuze a otázky - vztahy s expřítelkyní-a expřítelem

úvodní strana | aktualizovat | dolů

Marcelinkaaa

Marcelinkaaa | 9. 12. 2008, 17:43:48 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

vztahy s bejvalymi? !11!

reagovat

Nejlepší odpověď podle uživatelů

Brandon_Lang

Brandon_Lang | 1. 03. 2016, 21:47:40

My se spolu moc nepotkáváme, takže v pohodě. Já trávím většinu času v obýváku, v kuchyni a ona je pořád ve sklepě.!54!

V diskuzi je 112 příspěvků a shlédlo ji 4359 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 15:47:53

> EARTHLING
Ok, já taky.

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 15:39:24

> ichiru
O.K. Pak se omlouvám.

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 14:45:05

> Brandon_Lang
Manželství chápu v dobrém, ale jako riskantní věc. A já na ty risky moc nejsem. !1111!

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 14:43:12

> EARTHLING
Pak nerozumíš, o čem mluvím. Pro mě sňatek zn., dát slib a myslet ho vážně, udělat pro vztah a druhého něco, zmenit se, pracovat na sobě a nevykašlat se na druhého jen proto, že to teď moc neklape, protože pak to láska teda není.
S náboženstvím to nemá nic společného. Sliby nejsou náboženské, ale jsou to sliby.

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 14:37:53

> Brandon_Lang
Moje taky a nežijí spolu (díky bohu). Každý si šel za svým už když ještě spolu byli, ale dohodli se tak, tak nebyl prostor na výčitky, ty byly kvůli úplně jiným věcem, na kterých to potom spadlo.
Tak to gratuluji tvým rodičům a ať se to nezmění. !1!
Tak nemůžou být stejní, to by byla nuda. !2! A tvůj stín kývá přesněji.
Tak tady to bylo přesně naopak - mamka cholerik a neuznala chybu jak slovně, tak činy. Ale zase pro druhé toho dělala hodně. Taťka je mírný, ikdyž tvrdohlavý a stejně si dělá věci po svém. Spadlo to ale ne na citech, ale nemoci a dalších věcech. Asi měli oba dva až příliš svoji hlavu.
Rodiče z otcovy strany jsou už oba dlouho po smrti, ale vydrželi spolu celý život. Druhá strana, tam můj pravý děda zemřel ve 30 letech, takže ho známjen z jedné fotky a babi je po dlouhém hledání a pádů s někým jiným spíš z vděčnosti, než citu. Jak sama tvrdí. Ale jde to dobře.
Tety a strýcové? Ti jsou všichni svoji a stále spolu, kromě jedné tety, která má čerstvě po rozvodu a strýci, co je farář.
I já vidím, že to jde. Většina spolu žije bez problémů. Je to o lidech, záleží, koho potkáš a jestli je ochotný se změnit jako ty. Pokud ne, nepůjde to. A co se týče mých partnerů, tak to bude asi tím, že nemám sama s nimi nejlepší zkušenosti a většina zklamala mě. Vyžaduju dodržování slov, natož slibů a když se pak dozvím, že dotyčný dělá pravý opak, tak jak mu mám dál věřit? Dám šanci víckrát a když je to furt dokola slýcháš jen výmluvy, tak ti asi něco dojde.
Tak na sňatek je čas, než ho uspěchat, ale to nezn., že máš zůstat na ocet a bezdětný. !1!

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 14:33:45

> skandian to je fakt, *" láska" je o sexu". !1252!

Brandon_Lang

Brandon_Lang | 6. 03. 2016, 13:35:31 | více příspěvků | napsat uživateli

> EARTHLING
Jo, to se dá říct, že z tohoto příspěvku vyplývá, no nejspíš počkáme, jak se k tomu vyjádří, zda taky cítí potřebu to oddělit a pak zanalyzovat. Dejme jí šanci to více okomentovat.!735!

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 13:31:38

> Brandon_Lang
Pak (podle její logiky z 17:03:28) neuznává žádnej slib.

Brandon_Lang

Brandon_Lang | 6. 03. 2016, 13:27:33 | více příspěvků | napsat uživateli

> EARTHLING
nejde, ale taky se přímo nevyjádřila v tom smyslu, že ten konkrétní manželský slib hájí, měla se k tomu vyjádřit víc, to jo. !5! Nicméně z dalších názorů na téma manželství mi přijde, že je k tomu nakloněna skepticky, tím pádem by se dalo vydedukovat, že ani ten manželský slib neuznává.

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 13:23:46

> Brandon_Lang
Něco takovýho jako slibování si lásky nejde hodnotit obecně a hodit ho do jednoho pytle spolu s dalšími slibi jako např.: "slibuju, že zítra na tu párty přijdu".

Brandon_Lang

Brandon_Lang | 6. 03. 2016, 13:21:26 | více příspěvků | napsat uživateli

> EARTHLING
jako ne že bych se chtěl nějak převelice ichiru zastávat, ale zatím od ní spíš chápu manželství jako horší možnost!735! slib hodnotila obecně

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 13:17:30

> ichiru
Člověk nemusí být zaujatej, aby poznal jak je pro tebe náboženství důležitý a že manželství bereš jako posvátnej svazek. Tudíž o to víc si budeš bránit všechny věci s ním spjatý, když ti je někdo začne kritizovat. Viz. to tvoje nesmyslný srovnání dvou neslučitelných věcí, když přišlo na kritiku manželskýho slibu.

Brandon_Lang

Brandon_Lang | 6. 03. 2016, 13:04:32 | více příspěvků | napsat uživateli

> ichiru
Moje nejbližší rodina je celá sezdána už mnoho let. Moji rodiče spolu žijí v manželství již 28 let a nic nesvědčí tomu, že by tomu mělo být brzy jinak. Ano, tolerance vládne celé domácnosti. Jsou v lecčems diametrálně jiní. Tatík je docela cholerik, když přijde na věc, mamka opak. Nevím, co je drží pospolu a připaluje knot vůli spolu žít a mít se vzájemně rádi, ale klape to. Asi hlavně ze strany mamky, která má značně rozvinutou schopnost vyjednávat, uklidňovat bouřlivé situace. Odpouštět, zapomínat. Tatík, jak rychle vzplane, tak rychle ochladne, umí uznat chybu, která se projeví v následném chování, ale neumí ji demonstrovat slovně.
Teta s manželem jsou spolu už 20 let. Babička s dědou, pokud by děda neumřel, tak by brzy poté oslavili 37 let v manželství. Vzory mám příkladné, vidím kolem sebe, že to jde. Možná proto mám lehce optimističtější náhled na manželství. I když naopak ze svých dosavadních vztahových zkušeností bych měl být krajní pesimista. !1250!
S těmi dětmi by tomu tak mělo být, ale nedělám si iluze, že i přesto je tomu špatně. Vize je důležitá, následovat ji, být si jí vědom každičkou chvílí. Každému, co jeho jest. Nelze kategoricky to nebo ono odsoudit. Já věřím, že mi třeba jednou manželství bude dlouho fungovat a třeba i do konce života. Taky je ale možnost, že umřu jako starý mládenec.!1250! Nicméně je určitě můj sen mít děti a sám nezestárnout. O té možnosti zařídit stejné příjmení jsem nevěděl, to přiznávám.!5!

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 12:40:15

* a má jeho příjmení

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 12:38:36

> Brandon_Lang
Příjmení si, tuším, můžeš nechat změnit i sám, ale musí to být ze závažných důvodů, aby ti to uznali. Jinak by změna příjmení na společné mělo jít i bez svatby, jelikož mam známou, která žije s přítelem 12 let, mají dítě a nejsou svoji. Tak to asi nějak jde.Nwm.
Pokud se mají dva rádi, tak pro sebe budou žít i tak, bez sňatku. Přece nejde o svatbu, ale o to spolu něco vybudovat.
Děti kruté jsou, ale to jim doma musí vysvětlit rodiče proč to tak mají a co dělat když se setká s výsměchem. To samé by měl korigovat i učitel.
A ano vztah bez komunikace nejde.
Děti trpí ve špatném vztahu tak i tak. Někdy je zase lepší se rozvést nebo odejít, než spolu zůstávat kvůli dětem. Ale nejvíc na to vždycky doplatí oni.
Taky samozřejmě nejsem vdaná a nemám co říkat, ale názor na to mám, vizi do budoucna taky a zkušenosti od druhých nebo vlastní rodiny. !1!

Brandon_Lang

Brandon_Lang | 6. 03. 2016, 12:10:58 | více příspěvků | napsat uživateli

> ichiru
Statistiky jsou strašák, pokud si pamatuji, je to zhruba tak fifty-fifty. Nicméně, když si to tak vezmeš, tak tolerance atd., jsou důležité u všech typů vztahů, v tom samotné manželství nehraje roli. Jde tedy vlastně o co? O to, že se musejí rozvést, jsou s tím nějaké ouřední patálie a že ten slib je povrchní. Děti i majetek se většinou musí řešit tak či tak, děti trpí, aniž by věděly, že je nějaký sňatek vůbec ve hře. Rodiče si je pak předávají jako "koťata", i když se jen rozejdou. Jak už jsem psal.
S komunikací plně souhlasím, je to alfa a omega.!5!
A co třeba faktor děti z pohledu veřejnosti? z pohledu spolužáků atd. Věřím, že dnes už to není tak ožehavé téma, když nemají rodiče stejná příjmení apod., ale děti umí být zlé. Co s tímto? Neříkám, že jen kvůli tomuhle se brát a doba pokročila, dnes je vztahů s absencí manželství povícero v době, kdy děti začínají navštěvovat školu, ale myslím si, že by bylo dobré i tohle zvážit v kontextu problematiky vztahů. Stejně jako pohodlnější vyřizování určitých formalit, pokud jsou partneři "svoji".
A co třeba usilovnost boje o zašití jizev na vztahu? Pokud spolu žijí lidé "jen tak", možná to odhodlání bojovat není takové jako, když jsou svoji. Já nevím no, rozhodně bych se bral minimálně po 5 letech soužití, ne v mladém věku. Na druhou stranu do toho nemám moc co kecat, když nejsem zrovna přeborníkem ve vedení vztahů a manželství znám maximálně z doslechu nebo jako očitý svědek. Za dvacet let ti třeba řeknu co a jak.!1250!

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 12:06:32

> EL.pH
Ano.

EL.pH

EL.pH | 6. 03. 2016, 12:00:26 | více příspěvků | napsat uživateli

> ichiru
Oni se třeba můžou snažit i oba, ale city nemají vypínač.

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 11:45:40

> EARTHLING
Já myslela, že jsi taky chytřejší, když v tom vidíš náboženství, o kterém se tady nikdo z nás nebaví. Kdo je pak zaujatý...

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 11:44:03

> EL.pH
Tak když se jeden snaží a druhý na to kašle a je rozhodnutý...když se snaží oba a jsou ochotni pro vztah něco obětovat, udělat kompromis a nemyslet jenom na sebe...je to asi o něčem jiném.

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 11:40:28

> Brandon_Lang
Ano, nebrát se vůbec.
Netuší, když teda (podle elph) vědí, že jim to podle statistik spíš nevyjde, tak proč si ten slib dávají? Je hezké, že vy spolu chtěli zít až do smrti, ale až jim to krachme - proč jim to krachlo? Protože jim na dům spadl meteorit? Nebo jim ten krach způsobilo něco jiného zvenku?
Ne. Můžou si za to sami. Nejdřív je to pěkné, jako ve všech vztazích, důvěřují si, říkají si všechno, a pak se jednomu něco znelíbí, začne o tom mlčet, než aby to vyřešil a měl zájem to zmenit, a tichá domácnost, nechuť a únik, je na světě. Vztahy jsou o komunikaci, ne o tom, že to s dotyčným vzdám.
Nemít spolu děti, určitý druh jistoty... proč tedy být spolu, když si teda vůbec neduveruji? Když vztahy jsou založeny na důvěře? A vůbec, podepisovat, žesi teda budete věrni až do smrti pro pocit jistoty je už v základě špatně, když už tohle vzbuzuje nedůvěru.
S tím spěcháním taky souhlasím. !1!

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 11:32:39

> ichiru
Myslel jsem, že jsi chytřejší. Teď z tebe nemluví nic jinýho než náboženství. Jsi zaujatá.

EL.pH

EL.pH | 6. 03. 2016, 11:22:21 | více příspěvků | napsat uživateli

> ichiru
No asi není, že jo. Určitě pokusil a někomu to možná i vyšlo, ale byly to spíš výjimky.

Brandon_Lang

Brandon_Lang | 6. 03. 2016, 11:15:48 | více příspěvků | napsat uživateli

> ichiru
Proč si myslíš, že to netuší? Proto, že jim to pak třeba "záhy" krachne, jo?!735! Takže se tedy brát bez slibu nebo si slibovat něco umírněnějšího?!1351! Nebo vůbec, samozřejmě.
Lehké to jistě není, ale o majetek a děti mohou bojovat i bez přítomnosti instituce manželství. Na tohle snad existuje jen jediný zaručený recept, nepořizovat si děti a nebýt vzájemně nijak finančně propojeni.!54!
Možná právě proto, že spolu jen tak být nechtějí. Třeba jim to poskytuje určitý druh jistoty, i když jisté je v životě jen jedno. Už mnoho let a jinak to nejspíš v blízké budoucnosti nebude.!1250! Mně osobně by nejspíš manželství motivovalo na sobě více pracovat než "obyčejný" vztah na psí knížku, ze kterého můžu "kdykoliv" odejít nebo být odejit.!1250! Jistě má obé svá pro a proti. Nicméně souhlasím s tím, že se svatbou není dobré vůbec spěchat.

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 11:03:04

> expertkaatd chtěla jsem jen říct, že vztah není o pocitu a láska není zamilovanost, i když si to lidé pletou!1!

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 10:51:44

> EL.pH
Znovu zamilují do někoho jiného... No a je nějaký recept na to se zamilovat znovu do toho samého? Myslíš, že se o to nikdy nikdo nepokusil? Nehledal něco ztraceného?

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 10:46:19

> expertkaatd
Mají si spolu zkusit žít 20 let a až pak se teda vzít. !2!
Ale jinak souhlas. !1!

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 10:43:54

> Brandon_Lang
Taky bych některým doporučila se rozejít, nemusí se rozvádět, to je na nich, ale jít prostě od sebe. A že to tak u dost lidí je, aby nemuseli řešit rozvod.!1111!

EL.pH

EL.pH | 6. 03. 2016, 10:42:44 | více příspěvků | napsat uživateli

> ichiru
No všichni, co znají statistiky.
Ale většinou jen pokud nepotkají někoho, do koho se zamilují, někoho "pravějšího", než ten se kterým právě jsou ve vyhořelým vztahu.

uživatel eliminován | 6. 03. 2016, 10:41:01

> EL.pH
Všichni ví? Oni se ale berou s tím, že jim to vydrží. Lidé spolu zůstávají, ikdyž se nemilují, ale zvykli si na sebe, nebo jim spolu prostě není špatně.

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

vztahexpřítelkyníexpřítelbejvalymi

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑