Diskuze a otázky - Pražské povstání

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 5. 05. 2013, 17:21:38 |

Možná jsem něco někde přehlédnul, nebo nepochopil, ale nějak tomu nerozumím.
Jaký smysl mělo dráždit ustupující Němce, kteří byli sevření mezi spojence a sověty?

reagovat

Nejlepší odpověď podle uživatelů

seashepherd

seashepherd | 15. 06. 2013, 09:38:26

> patrik.panak bílej nosorožec je přezdívka kamaráda, co ke mě chodí hrávat šachy. a hraje to na dost vysoké úrovni, tak bývám potom vždycky dost mentálně vyčerpanej.

ale jestli máš pocit, že se ti se mnou nepíše příjemně, tak se ti taková záminka určitě hodí. třeba i týden stará. (btw. ty máš adelmuse v ignoru a z toho naseho dlouhého rozhovoru sis cetl jenom moje príspevky, jo? to muselo být dost "divný", ne?)

Nejlepší odpověď podle autora

seashepherd

seashepherd | 7. 05. 2013, 18:41:40

> J.Ripper "kdoví co super" z toho udělala komunistická propaganda. ty příběhy o tom, jak do Prahy spěchal i první sovětský tank s číslem 23 a kolik Pražáků tak zachránil a jak kvetly šeříky a lidi něma vítali sovětské osvoboditele na tancích

V diskuzi je 143 příspěvků a shlédlo ji 2877 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

seashepherd

seashepherd | 16. 06. 2013, 03:52:24 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus ale ten prispevek napis znovu. doufam, ze aspon stal za vic, nez za smazani !2!

seashepherd

seashepherd | 16. 06. 2013, 03:51:11 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus ne.- romanuv system je tezka recese. jen debil by to mohl myslet vazne

Adelmus

Adelmus | 16. 06. 2013, 00:44:53 | více příspěvků | napsat uživateli

> seashepherd hele já na to asi seru. rozepsal sem si stať, šel ven, přišel a navázal a psal a psal a všechno ti dopodropna vyargumentoval a kliknul na odeslat.Já kokot. !331!
A pak jen " pro odeslání přispěvku musíš být přihlášen" a můj text pryč, krok zpět nic a já sem línej to psát teď znova.

Ale něco mi vysvětli - tobě se líbí tenhle romanův systém ? !2!

Nadporucik.Dat

Nadporucik.Dat | 16. 06. 2013, 00:03:03 | více příspěvků | napsat uživateli

Ukázat jim, kdo je tady pánem, skopčákům smradlavým. Poválečný odsun schvaluji, kdybych tehdy byl na světě, velmi rád bych se zapojil.

seashepherd

seashepherd | 15. 06. 2013, 10:52:18 | více příspěvků | napsat uživateli

Moje představa o volbách je tato:
1. krajské zastupitelstvo by bylo voleno jako doposud s tím, že by se nevolily politické strany, ALE JEDNOTLIVÍ KANDIDÁTI! Každé krajské zastupitelstvo by pak ze svého středu vybralo příslušný počet poslanců do parlamentu s tím, že pokud by poslanec své povinnosti řádně neplnil, mohl by ho hejtman, případně zastupitelstvo příslušného kraje kdykoliv odvolat. Tím by se zamezilo například opilství, zamezilo by se bezdůvodné a neomluvené absenci na jednáních parlamentu a bratříčkování a kšeftování s různými dacany (lobisty). Nebo je možná i varianta, že by příslušný počet poslanců-ale JEDNOTLIVCŮ, volili při volbách přímo občané.
2. Ministři a premiér by byli vybráni na základě výsledků konkurzního řízení, o kterém by rozhodovali nejlepší odborníci z daného oboru ze všech krajů ČR, jejichž návrh by parlament schvaloval a v případě, že by ministr opět neministroval tak, jak se sluší a patří a neměl výsledky, mohl by ho parlament kdykoliv odvolat. Tím by bylo zabezpečeno to, aby daný obor řídil člověk, který o něm něco ví, něco v něm dokázal a ne telátko, které se tam dostalo jen díky tomu, že v jakémsi sboru dacanů umělo v pravý čas správným lidem přikyvovat a lézt do jistých částí těla.

Co je na tom nejasného?

seashepherd

seashepherd | 15. 06. 2013, 10:50:49 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus a ještě patetický zvolání na závěr.
"cožpak opravdu nemůže existovat lepší systém, než neustálé střídání různých populistů volených nezodpovědnou lůzou?"

seashepherd

seashepherd | 15. 06. 2013, 10:26:15 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus a ted teda jeste neco k demokracii.
ona tlumí ta různá napětí ve společnosti. a to je podle mě jedinej důvod, proč ji snad hájit.

negativa ale vidím v tom, že je to v podstatě jen o lobbování různých skupin za svoje zájmy. chybí tam dlouhodobá koncepce. kontinuita vládnutí. a zodpovědnost za celek.
je to už v principu toho sytému.
(+ navíc přemnožující se "skupina lidí" může časem moc uchopit úplně. a jak si s tím potom demokracie poradí?)
jakým způsobem vlastně demokracie může do svého čela vynášet skutečně schopné a užitečné lidi? tím, že se na zajímavosti jejich slibů shodne největší počet voličů - debilů?
jak je v demokracii ošetřeno to, aby voliči byli zodpovědni a uvědomělí? zatím jsi to tu pořád zminoval jako jednu z podmínek dobrého fungování. ale principielně se tomuto demokracie spíš vzdaluje.

seashepherd

seashepherd | 15. 06. 2013, 10:08:59 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus tak komunisti si volili šéfa, ale tam nešlo o volbu v pravém smyslu slova, jednalo se spíš o divadelní frašku. Počínaje Stalinem byli všichni fakticky šéfem už když se nachali zvolit a ostatní je samozřejmě volili - měli strach.

CHRUŠČEVA ODVOLALI. SAMI JEHO PODŘÍZENÍ. A NAHRADILI HO BREŽNĚVEM.
CELEJ TEN SYSTÉM FUNGOVAL VŽDYCKY KOMPLIKOVANĚJI, NEŽ SE ZVENKU ZDÁ.

A kdo ho volil ? Strana.

TAKŽE HO TAKY NĚKDO VOLIL. ČILI TO BYLA TAKY JAKÁSI "DEMOKRACIE" S VOLEBNIM PRAVEM JEN PRO UŽŠÍ SKUPINU LIDÍ. A TO JSI HODNOTIL KLADNĚ, NE?

Co vlastně chceš ? Vymysli si ten systém sám, tje tvoje pozice.

MĚ ŠLO SPÍŠ O TO PŘIJÍT NA TO, CO KONKRÉTNĚ JE NA NEDEMOKRATICKÉ ALTERNATIVĚ ŠPATNÉ. A DOUFAL JSEM, ŽE TO NAJDEŠ TY, KDYŽ TO UŽ Z PRINCIPU ODSUZUJEŠ.
(A KDYŽ ODMÍTÁŠ ASPON NA CHVÍLI "MILOVAT" NEDEMOKRATICKÉ ALTERNATIVY)

Že si dospěl až k čistkám je celkem příznačný. A smutný.

V DEMOKRACII JSOU ČISTKOU KAŽDÉ VOLBY.
ALE MÁŠ PRAVDU V TOM, ŽE KDYŽ SE MEZI NĚJAKOU ELITOU BOJUJE O VEDENÍ, TAK VÍTĚZ OBVYKLE NEBÝVÁ TEN NEJVĚTŠÍ HUMANISTA.
NA DRUHOU STRANU, HITLERA MOHL KLIDNĚ NAHRADIT ROMMEL, NEBO JINEJ PODOBNĚ SCHOPNEJ ČLOVĚK.


Ale prakticky to je k ničemu, protože čistky běžně ten režim utužují, rozhodně nezpružňují.

ČISTKY ASI JO.JINEJ MECHANISMUS BY FUNGOVAT MOHL.

Mimochodem - dám ti jako otázku modelovou situaci:
Jak bys chtěl postavit proti svýmu mistroj, co zároveň zastává pozici šéfa závodních odborů ( ale je to hroznej a zloděj a všichni to vědí ) anonymního kandidáta ?

SNADNO. NAPR. V TECH STARYCH ATHENACH MELI TUSIM 1X ROČNĚ TAKOVE ANONYMNÍ HLASOVANI. LIDI VOLILI TOHO, KDO PODLE NICH DEMOKRACII SKODÍ NEJVÍC ZE VSECH. A VÍTĚZE POTOM Z ATHEN VYHNALI.
TAKZE PROTIKANDIDAT BY MOHL NASTOUPIT AZ POTÉ, CO BY TEN KÁPO DOSTAL TY NEGATIVNÍ HLASY.

ALE TO UŽ SE DOSTÁVÁME POŘÁD K JEDNÉ VĚCI.
ŽE DIKTATURA BEZ MOŽNOSTI HLASOVÁNÍ ASPON NĚJAKÉ SKUPINY BY OPRAVDU BYLA NEPRUŽNÁ.
NA DRUHOU STRANU, DEMOKRACIE BEZ HLASOVACÍHO PRÁVA PRO VŠECHNY UŽ NEPLNÍ TU ZÁKLADNÍ FUNKCI - TJ. ZASTOUPENÍ VŠECH SKUPIN OBYVATELSTVA V DISKUZI O "KVALITĚ" VLÁDNUTÍ. TAKŽE UŽ TO NETLUMÍ TY MOŽNÉ BOUŘE VE SPOLEČNOSTI. .. A VLASTNĚ SE Z TÉ VYŘAZENÉ SKUPINY OBYVATEL POSTUPNĚ STÁVAJÍ TI "HEILOTI". (I KDYŽ ASI S MOŽNOSTÍ SE Z TÉTO KASTY DOSTAT VLASTNÍM PŘIČINĚNÍM - ALE TŘEBA CIGAN BY SE Z NÍ NEDOSTAL ASI NIKDY, ŽE? )

seashepherd

seashepherd | 15. 06. 2013, 09:38:26 | více příspěvků | napsat uživateli

> patrik.panak bílej nosorožec je přezdívka kamaráda, co ke mě chodí hrávat šachy. a hraje to na dost vysoké úrovni, tak bývám potom vždycky dost mentálně vyčerpanej.

ale jestli máš pocit, že se ti se mnou nepíše příjemně, tak se ti taková záminka určitě hodí. třeba i týden stará. (btw. ty máš adelmuse v ignoru a z toho naseho dlouhého rozhovoru sis cetl jenom moje príspevky, jo? to muselo být dost "divný", ne?)

EL.pH

EL.pH | 15. 06. 2013, 09:29:29 | více příspěvků | napsat uživateli

Za chvíli zase všichni z tý ignorace půjdeme. Už je nás tam kritické množství. To buzna nevydrží... !2!

uživatel eliminován | 15. 06. 2013, 09:21:28

seashepherd | 9. 06. 2013, 14:15:12 | více příspěvků | napsat uživateli | ignorovat | reagovat

> Adelmus před chvílí mi přišel na navštěvu bilej nosorožec, tak zase jen ty stručny vpisování. protože pár věcí mě tam bouchlo do mých zakalenych oči.

Nojo, tak ty jsi taky fetka, tak ty bereš drogy, jo? Tak už se vysvětluje, proč jsi na straně tobě podobné ubohé fetky adelmuse a ebova či jaký má nyní nick, takže v tom případě je naprosto zbytečné ztrácet čas i s tebou, pochodééém vchod do ignorace! Kupředu leváááá!!!!!1333!!900!!934!!934!!934!

Adelmus

Adelmus | 15. 06. 2013, 06:15:18 | více příspěvků | napsat uživateli

> seashepherd

tak komunisti si volili šéfa, ale tam nešlo o volbu v pravém smyslu slova, jednalo se spíš o divadelní frašku. Počínaje Stalinem byli všichni fakticky šéfem už když se nachali zvolit a ostatní je samozřejmě volili - měli strach. !2!

A kdo ho volil ? Strana. Co vlastně chceš ? Vymysli si ten systém sám, tje tvoje pozice. !2!
Že si dospěl až k čistkám je celkem příznačný. A smutný. Ale prakticky to je k ničemu, protože čistky běžně ten režim utužují, rozhodně nezpružňují.

Mimochodem - dám ti jako otázku modelovou situaci:
Jak bys chtěl postavit proti svýmu mistroj, co zároveň zastává pozici šéfa závodních odborů ( ale je to hroznej a zloděj a všichni to vědí ) anonymního kandidáta ? !617!

seashepherd

seashepherd | 10. 06. 2013, 23:01:14 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus jen pro pobavení. - Demokracie na Tureckej zpusob

Už v pátek Erdogan oznámil, že původně plánované nákupní středisko v parku Gezi postaveno nebude, ale park bude i tak zničen, protože na něm budou obnovena dělostřelecká kasárna osmanské armády zbouraná v roce 1940. „Může v nich být třeba muzeum a kolem zelená plocha, která bude lepší, než ta současná,“ prohlásil. V neděli se na ale Taksimu sešly desítky tisíc lidí, největší jednotlivé shromáždění od počátku protestů přes 13 dny. Původně z náměstí zaznívaly požadavky na záchranu parku, nyní už jsou apely čistě politické a v neděli se lidé sešli, aby „vládě na její návrhy odpověděli“, konstatuje Al Džazíra. Mezi jejich opakovanými požadavky je zákaz používání slzného plynu proti protestům, propuštění všech vězněných demonstrantů a demise všech zodpovědných za policejní brutalitu. „Naše požadavky jsou jasné,“ konstatuje prohlášení skupiny Taksim Solidarity Platform. „Vyzýváme vládu, aby vzala v potaz svou reakci (na ulici), jednala zodpovědně a splnila požadavky, které miliony lidí každý den vyjadřují.“

Proti demonstrantům v Istanbulu a Ankaře posléze znovu zasáhla policie, znovu vodními děly a slzným plynem. V Ankaře se podle agentury AFP lidé sešli před velvyslanectvím USA, kde na polici, která se je snažila rozehnat, házeli kameny a rachejtle. Čerstvé nepokoje propukly rovněž v Izmiru na západě Turecka a v Adaně na jihu. Celkem se demonstrace požadující Erdoganovu demisi konaly ve více než 78 městech po celém Turecku. Vláda nicméně o odchodu neuvažuje a podle Erdogana „běží jako hodinky“. „Pro předčasné volby není žádný důvod,“ cituje agentura Reuter´s zástupce předsedy vládní strany AKP Huseyina Celika. „Svět se snaží vypořádat s ekonomickou krizí, zatímco v Turecku vše jde dobře. Volby se nevyhlašují proto, že ulicemi pochodují lidé.“

http://www.literarky.cz/politika/svet/15051-polarizace-turecke-spolenosti-pokrauje

seashepherd

seashepherd | 10. 06. 2013, 20:52:41 | více příspěvků | napsat uživateli

> quagmire náhodou. zbavit se německé menšiny, pomstít se, navíc když nám to prošlo - já v tom vidím víc pozitiv

quagmire

quagmire | 10. 06. 2013, 14:30:47 | více příspěvků | napsat uživateli

Stejný smysl, jako vraždit už po skončení války nevinné německé civilisty !898!

seashepherd

seashepherd | 10. 06. 2013, 09:34:38 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus seashepherd ten se právě nevolí. je to šéf strany která uchopila moc.

KOMUNISTI SI ŠÉFA NĚJAKYM ZPŮSOBEM VOLÍVALI, NE?

volí se parlament.

A KDO HO VOLÍ? STRANA? OBCANE? A PROČ?

vzniknou tky vertikální odbory, tje ty kde jsou zaměstnavatelé zastoupeni společně se zaměsntnancí a delegují zástupce výš až k osobě na příslušné místo ve sněmovně.

V ODBORECH V DEMOKRACII ZASE CASTO UDELA NEJVETSI KARIERU TEN S NEJNEOMALENEJSIMA POZADAVKAMA.

armáda podobně.
problém tohohle je, že v druhý generaci je to neuvěřitelně nepružnej systém, kde si každej jen hrabe pod sebe aniž by se na něj mohlo ukázat zvenčí,

V KOMUNISTICKÉM REŽIMU PRECE PROBEHLO DOST ČISTEK, NE?

NA DRUHOU STRANU V DEMOKRATICKE ZEMI SI STRANY CASTO KUPUJÍ SPONZOŘI. A TI JSOU POŘÁD TI SAMÍ. NAPR. VOJENSKOPRŮMYSLOVEJ KOMPLEX V USA. APOD.

protože je to v praxi tvůj šéf, odborářskej šéf a pod..

PŘI ANONYMNÍM HLASOVÁNÍ JE TO JEDNO

Adelmus

Adelmus | 9. 06. 2013, 22:28:18 | více příspěvků | napsat uživateli

> seashepherd ten se právě nevolí. je to šéf strany která uchopila moc. volí se parlament. vzniknou tky vertikální odbory, tje ty kde jsou zaměstnavatelé zastoupeni společně se zaměsntnancí a delegují zástupce výš až k osobě na příslušné místo ve sněmovně. armáda podobně.
problém tohohle je, že v druhý generaci je to neuvěřitelně nepružnej systém, kde si každej jen hrabe pod sebe aniž by se na něj mohlo ukázat zvenčí, protože je to v praxi tvůj šéf, odborářskej šéf a pod..

seashepherd

seashepherd | 9. 06. 2013, 21:54:20 | více příspěvků | napsat uživateli

a jak se volí diktátor v tom fašistickém režimu? a kdo ten režim tvoří?

Adelmus

Adelmus | 9. 06. 2013, 21:53:12 | více příspěvků | napsat uživateli

> seashepherd ano, třeba přesně ti samý co teď. !331!

Adelmus

Adelmus | 9. 06. 2013, 21:51:49 | více příspěvků | napsat uživateli

> seashepherd už rozumím.. no kdyby do ní mohli volit jen vyvolení, šlo by stále o formu demokracie bez všeobecnýho volebního práva. o tom sem už psal já. !1250!

seashepherd

seashepherd | 9. 06. 2013, 21:49:56 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus a byli by v té vládě takoví lidi, jak ted?

Adelmus

Adelmus | 9. 06. 2013, 21:46:30 | více příspěvků | napsat uživateli

> seashepherd ..ale neumím si to příliš představit. něco jako - jak by třeba současná vláda vládla, kdyby nemusela honit hlasy ?

seashepherd

seashepherd | 9. 06. 2013, 21:44:36 | více příspěvků | napsat uživateli

a do té instituce by mohli volit jen vyvolení. třeba vysokoškoláci, nebo plátci daní, nebo bílí.

nebo by tam své lidi dosazovaly různé profesní skupiny. treba odbory, univerzity, zástupci největších firem, armády,

Adelmus

Adelmus | 9. 06. 2013, 21:44:26 | více příspěvků | napsat uživateli

> seashepherd ...pak bude o jeho šéfování celkem sktrkanice. !617!

seashepherd

seashepherd | 9. 06. 2013, 21:37:18 | více příspěvků | napsat uživateli

a co kdyby tím diktátorem byl nějakej státní orgán. instituce.

Adelmus

Adelmus | 9. 06. 2013, 21:01:59 | více příspěvků | napsat uživateli

> seashepherd tak já především postrádám odvahu si představit, že jsem sám diktátor. Dovedu si ale docela živě představit život v diktatuře. A na to se opravdu příliš povznást nedovedu. To máš pravdu.

Přesto - můžem to spolu hrát:

Pokud diktatura disponuje skutečně účinou propagandou dokáže mobilizovat potenciál státu v libovolných oblastech a to s rychlostí a v rozsahu jakých demokracie není schopna konkurovat ( snad s vyjímkou obrany proti agresi zvenčí ).
Zároveň umožnuje realizovat řešešní pro které by se k v demokratických zřízeních neomhla najít shoda a tudíž by se nemohla realizovat.To platí jak pro různý národnostní třenice ( v tom případě je to ovšem plus jen pokud jsi majoritou, pokud jsi česky mluvích občan spolkové republiky česko, máš naopak problém :D ), tak sociální konflikty.
Dokáže držet pod povrchem problémy tak hluboké, že by mohly nebezpečně rozdělit společnost a odsunout jejich řešení na vhodnější okamžik.
Napadají tě další klady ? !638!

seashepherd

seashepherd | 9. 06. 2013, 14:38:23 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus "Říká se, že v izraelských tajných službách se ke každé analýze vypracuje ještě jedna, která ve svých závěrech tvrdí přesný opak toho, co ta předchozí. Vidět situaci popsanou přesně naopak totiž může analytikovi otevřít oči a vést jej k objektivnějšímu hodnocení. "

CO ZKUSIT TOHLE? POJDME HLEDAT VÝHODY JINÝCH ZŘÍZENÍ. TŘEBA PAK DOKÁŽEME I DEMOKRACII VÍC ROZUMĚT

seashepherd

seashepherd | 9. 06. 2013, 14:29:43 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus proziravy a odvazny politik je asi stejne castej jev, jako osvícený diktátor, nebo geniální super guru prezident, jak si ho predstavuje roman.

chápu, že máš demokracii rád. taky mě tak vychovali.
a treba mi udelas tu radost a vrátíš mě zase zpátky. (jen se ti to teda zatím moc nedaří. minimálně ti schází nadhled a odvaha pochybovat o tom, čemu věříš)

ve chvíli, kdy budes jakkoliv omezovat pristup k volbam, tak se ti utvori skupina, ktere hlas se nebude moct na tom demokratickem dialogu podilet. a dusledky uz jsi tu parkrat psal i ty

Adelmus

Adelmus | 9. 06. 2013, 14:15:30 | více příspěvků | napsat uživateli

> seashepherd jinak já samozřejmě nenavrhuju nastavit census na milionovým majetku a nadělat z šesti pětin čechů bezprávný heiloty. to by opravdu stěží mohlo někoho uklidnit. NIcméně v současnosti jsme v opačným extremu. Nechápu proč by ho měli mít například recidivisté, nechápu proč by ho měli mít lidé, kteří za život na daních neodvedli ani korunu, nebo proč by ho třeba měli mít lidé, kteří se neumí ani podepsat, ale za stovku dají hlas klidně ďáblu. Neměla by to být prostě samozřejmost, tak jako v současnosti a jen samotný vyslovení principu že právo volit je podmíněno něčím dalším je velkej krok, přestože bez praktickýho dopadu. I taková kravina jako je zavedení voličskýho průkazu povině pro všechny kteří chtějí volit, a to buď za peníze, nebo za splněnej krátkej test znalostí o daný zemi, nebo o smyslu voleb je věc, která by demokracii steží ublížila a přitom by se právě demokratickou volbou dala prosadit... jenže jen vyslovit tenhle nápad vyžaduje jak sem psal prozíravého a víc než odvážného politika.

seashepherd

seashepherd | 9. 06. 2013, 14:15:12 | více příspěvků | napsat uživateli

> Adelmus před chvílí mi přišel na navštěvu bilej nosorožec, tak zase jen ty stručny vpisování. protože pár věcí mě tam bouchlo do mých zakalenych oči.
------------------------------------------------
> seashepherd že jsou dle tebe malý národy na hovno sem pochopil už z tvrzení, že bys národní obrození vyměnil za to, být další spolkovou zemí.

SUPER

Problém je v tom, že svoboda národa se dotýká svobody každého jednotlivce, který ten národ tvoří.

CO TAKHLE NĚJAKEJ PŘÍKLAD, KDE BY MI SPOLKOVA ZEME NEDALA TO SAME, CO REPUBLIKA?

To v praxi znamená, že jakmile si národ sám sebe začne uvědomvat, začne lpět i na svých odlišnostech, tradicích.

JASNY. LIDEM SE DA SPRAVNOU PROPAGANDOU NAKECAT COKOLIV. I TEN VLASTNÍ NÁROD.

národní obrození nevzniklo z ničeho, vzniklo na společenskou objednávku a nenašlo by bez ní živnou půdu.

BYLA TO CELOEVROPSKA MODNÍ VLNA, NA KTERE SE SVEZLI I ČEŠI. BEZ NÍ BY ANI TADY NIKDO MOC NEPINDAL, ŽE JE HLAVNÍM MĚSTEM VÍDEN.

Problém byl v tom, že jakmile si čech začne uvědomovat, že se chce ve svý zemi dorozumívat svým jazykem, polák že chce chodit do katolickýho kostela a pod. a daný stát mu to neumožní, začne ho vnímat jako cizí moc.

JASNÝ. PROPAGANDA V TOMTO SMERU JE DOST ÚČINNÁ.PROTO SE POUŽÍVÁ

bez demokracie pak nemá jednotlivec možnost se té moci bránit jinak, než odporem, který vede k násilí ze strany státu a to logicky vyvolává násilí i opačným směrem. Diktatury totiž obecně většinu společenských pnutí nijak neřeší.

ALE NIC JIM V TOM PRECE NEBRÁNÍ. NEIGNOROVAT TY PNUTÍ.

zatímco demokracie je jeden nikdy nekončící a stále prbíhající proces, kdy se všechny vnitrospolečenské problémy nějak přetřásají a řeší, diktatura to pnutí drží násilím pod povrchem, tam bují, dokud nevybuchne v nějaké další vlně násilí a revoluci. čímž vlastně jinými slovy potvrzuju tvoje tvrzení, že demokracie je jedinej způsob jak držet dlouhodobě masy v klidu.

JASNY

Samozřejmě zůstanou v klidu pouze za podmínky vysokého občanského uvědomění, což v praxi znamená chápat, že jednotlivec se musí smířit s kompromisy ve vládnutí, které uspokojí co nejširší část společnosti.tudíž zaměňuješ příčinu a následek. demokratický zřízení nevzniká zhora, aby vládce uklidnil masy. naopak, masi touží po klidu a toho se domůžou pokud se budou podílet na vládnutí.

DO TOHOTO ODSTAVCE UZ JSI VLOZIL MNOHEM VÍC SVÝCH SNŮ O IDEÁLNÍ DEMOKRACII, NEŽ POPIS SKUTEČNÉ DEMOKRACIE.

MASY TOUŽÍCÍ PO KLIDU SE V REVOLUCI DOMOHLY VLÁDY ...

předchozí | 0 | 30 | 60 | 90 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

němecpovstánísovětsevřenísmysl

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑