Diskuze a otázky - Není archeologie poněkud nehumánním zacházením s lidskými ostatky?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

DzejkobDeRastignac

DzejkobDeRastignac | 11. 07. 2010, 13:38:04 | příspěvky uživatele | napsat uživateli

Neboli nejsou někdy archeologické práce například na nějakém starém pohřebišti hlavně znesvěcením onoho pohřebiště?

Respektive kdo dává právo archeologům brát cennosti či tělesné ostatky z hrobů cizích lidí a různě s nimi manipulovat?

reagovat

Nejlepší odpověď podle uživatelů

uživatel eliminován | 1. 01. 1970, 01:21:18

Mozna je to nehumanni ale pomaha nam to poznat historii.

V diskuzi je 39 příspěvků a shlédlo ji 1453 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

uživatel eliminován | 12. 07. 2010, 22:27:06

bez psaného nesouhlasu se to bere jako souhlas.

uživatel eliminován | 12. 07. 2010, 22:26:53


no hele ještě mě tak napadá, že pokud si vykopeš mrtvolu den po póhřbu tak ti budou nádávat , že jsi uchylnej nekrofil, ale když ji necháš trochu více uležet tak ti budou pět písně coby známému archeologovi !785!

uživatel eliminován | 12. 07. 2010, 22:20:57

no pokud ten arecheolog ty kosti zrovna neohlodává , tak snad ne!1!

uživatel eliminován | 12. 07. 2010, 15:03:34

Pepča:To s tebou aspoň posypou chodník..!2!!608!
V poválečným Českoslovencku,hlavně prý v okolí Kolodějí u Prahy to bývalo dobrým zvykem,a nikdo živej si nikdá na popelem bohatě sypanejch chodníkách nezlomil nohu..!873!!2!

uživatel eliminován | 12. 07. 2010, 13:22:26

Pane boze co to zase je kdyby to nedelali,neucil by jsi se dejepis,co na to rict ty vole

uživatel eliminován | 12. 07. 2010, 12:51:52

Ne!!31!!31!!20!!24!

uživatel eliminován | 12. 07. 2010, 05:24:46

!1355! to je vůl aby lépe bagr

Koza_rohata

Koza_rohata | 1. 01. 1970, 01:21:18 | více příspěvků | napsat uživateli

> M-Cristiane
no až by ti chtěli nakládat s mrtvou babičkou tak nevím nevím

uživatel eliminován | 1. 01. 1970, 01:21:18

> DzejkobDeRastignac..kdo jim dává právo? Je to poznání, člověče..je možné, aby se inteligentní dospělý člověk ptal takto v 21. století? !629!..to je jako by ses zeptal, proč Jessenius začal jako první pitvat..!905!

SingleLife

SingleLife | 11. 07. 2010, 22:40:20 | více příspěvků | napsat uživateli

Humanita??copak to je??Mytus?Archelogie je dobra vec ale tam jde moralka,atd stranou..tam jde o money...!5!

uživatel eliminován | 1. 01. 1970, 01:21:18

Humánní zacházení - to se přeci týká živých bytostí, ne ?
.
s ostatky nelze "nehumánně" zacházet ...

uživatel eliminován | 1. 01. 1970, 01:21:18

když se pro vědu pitvali v Osvětimi dvojčata dětí a zaživa .. proč ne i mrtvoly..

uživatel eliminován | 1. 01. 1970, 01:21:18

A co teprve, az vypnou kamery...a oni zneuctuji Tutanchamonovu mrtvolu nekrofilnim aktem lasky...

uživatel eliminován | 11. 07. 2010, 20:08:51

> DzejkobDeRastignac Nějaký to pohřebiště je téměř všude. To by se nesmělo skoro nikde stavět apod. Nevím jak ty,pokud ale třeba za 200 let bude někdo manipulovat s mými ostatky,stěžovat si určo nepůjdu.

uživatel eliminován | 11. 07. 2010, 19:38:08

humanni humanni...kdyby nebylo humanistu byl by svet cistsi

uživatel eliminován | 11. 07. 2010, 19:21:39

humannost = precitlivelost?

.eXe.

.eXe. | 1. 01. 1970, 01:21:18 | více příspěvků | napsat uživateli

znesvěcení si nech do kostela, dutá hlavo :)

uživatel eliminován | 1. 01. 1970, 01:21:18

proto se do archeologie humánost a náboženství netahaj...vše je pouze věda

uživatel eliminován | 11. 07. 2010, 16:57:41

Právo uzurpátora!818!

uživatel eliminován | 11. 07. 2010, 15:38:27

> Girlees
jak to? neříká ti nic poslední vůle?

Girlees

Girlees | 1. 01. 1970, 01:21:18 | více příspěvků | napsat uživateli

pepinie: To seš dobrá pokud se po smrti necháš spálit !470!..myslim,že neovlivní nikdo znáš jak s nim po smrti bude naloženo !785!

uživatel eliminován | 11. 07. 2010, 15:16:57

a proto se nechám spálit a rozptýlit aby na mě žádný kosťomilný úchyla nešahal!486!

AlesekBB

AlesekBB | 11. 07. 2010, 14:56:01 | více příspěvků | napsat uživateli

> seashepherd
Tehdejší lidé by nebyli pro hodně věcí. Jedno jestli je to puritánství, výchova či co jiného. Dobu nemá smysl brzdit, jde stále dopředu. Mj. díky vědě. Archlgie je věda...

uživatel eliminován | 11. 07. 2010, 14:50:12

> AlesekBB jo. souhlas.
a líbí se mi ten dodatek ... s tím rozdílem že tehdejší lidé by asi nebyli pro...!1!

AlesekBB

AlesekBB | 11. 07. 2010, 14:44:43 | více příspěvků | napsat uživateli

> seashepherd
Věřím tomu že i archeologové budou v rámci možností snažit chovat ohleduplně k ostatkům. Přirovnal bych to k dnešní patologii, s tím rozdílem že tehdejší lidé by asi nebyli pro...

uživatel eliminován | 11. 07. 2010, 14:33:24

> AlesekBB u vykradače hrobů bych moralku nehledal.
to co delali, je stejny, jako napr. dnes krast na hřbitovech.
i kdyz spís asi horší. ukradenej věnec nenaruší tvuj "věčnej klid" (míneno z hlediska víry tehdejsich lidí).

budeme li polemizovat o moralnosti vykopávání hrobů, tak to vidím tak, jak jsem napsal. vidím v tom určité "nesprávnosti".
na druhou stranu si nedovedu predstavit archeologii bez moznosti ziskavat informace i timto zpusobem. . bohuzel.
a ten rozpor bych i já, být archeologem, resil tím, ze bych proste kopal. a zkoumal.(i proto, ze nejsem věřící - ani krestan, ani pohan)

AlesekBB

AlesekBB | 11. 07. 2010, 14:27:03 | více příspěvků | napsat uživateli

> seashepherd
Vykradači hrobů to taky neřešili. A archeologie je věda. Aby mohla existovat, potřebuje vykopávky.
Taky bych se nikoho neptal jestli ten pytel kostí smím vykopat nebo ne...

uživatel eliminován | 11. 07. 2010, 14:23:08

> Zooomer respekt k někomu, nebo k něčemu, se přece neomezuje jen na to, jestli je ten clovek schopnej se bránit, ne? (pripadne jestli je schopnej to vnímat).
jinak by se nerikalo ... o mrtvých jen dobře.
v tom je taky jakasi "ucta" .. i kdyz by to tem mrtvym uz mohlo byt stejne jedno, jak o nich kdo mluví.

Zooomer

Zooomer | 11. 07. 2010, 14:20:03 | více příspěvků | napsat uživateli

> seashepherd
Ale teď jim to jedno je. Na "kdyby" se nehraje.

uživatel eliminován | 11. 07. 2010, 14:15:00

co presne na tom ma bejt nehumanni? !20!

předchozí | 0 | 30 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

ostatkypohřebištěznesvěceníarcheologhrobčlověkarcheologieprácecennostprávo

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑