Diskuze a otázky - Emancipace ano nebo ne?

úvodní strana | aktualizovat | dolů

uživatel eliminován | 6. 09. 2008, 15:10:12 |

Zajímalo by mě jetsli jste pro to že je zde emancipace nebo by vám spíše vyhovovalo kdyby zde emancipace nebyla?
!54!

reagovat

V diskuzi je 41 příspěvků a shlédlo ji 410 uživatelů .

předchozí | 0 | 30 | další

Pro přidání komentáře musíš být přihlášen(a).

Papundekl_HAPS

Papundekl_HAPS | 6. 09. 2008, 17:58:17 | více příspěvků | napsat uživateli

TheOnly odpovídal sem ti na vzkaz před tím protože byl prakticky odpovědí na mou otázku... jinak odpověď je prakticky stejná jakou by ti napsal na to cos adresoval přímo mě akorát bych doplnil že to sice jak píšeš v tu dobu mohl udělat kdokoli, ale byly to feministky.. a i kdyby si říkali jakkoli tak nikdo jinej než ženy to být nemohl protože pánům se tehdejší zřízení v naprosté většině líbilo..

Barunka1983

Barunka1983 | 6. 09. 2008, 17:53:01 | více příspěvků | napsat uživateli

jo.....!2!

Papundekl_HAPS

Papundekl_HAPS | 6. 09. 2008, 17:51:59 | více příspěvků | napsat uživateli

> TheOnly
např americká vláda se snažila dost na to aby popřela tohle tvoje tvrzení... uvědom si ale že celá společnost smýšlela jinak než ty teď.. teď ti přijde rovnoprávnost jako samozřejmá a nevyhnutelná, ale tenkrát to přišlo společnosti jako naprosto směšná věc... jako třeba kdyby teď chlapi začali demonstrovat že chtějí nosit sukně do divadla... po válce se ženám samozřejmě nelíbilo že dál neměly žádný práva i když zjistily že dokázaly dělat tu stejnou práci jako muži, ale jenom ony samy si je mohly vydobít... nikdo jinej to za ně nemohl udělat a taky neudělal.. nevyhrála jim to válka ani technologickej pokrok... to jim jenom otevřelo oči, ale zrovnoprávnění si vybojovaly samy

TheOnly

TheOnly | 6. 09. 2008, 17:45:01 | více příspěvků | napsat uživateli

> Papundekl_HAPS
Já neříkám, že na tom měly nulový podíl, jen bych jejich význam nijak nepřeceňoval - prostě byly jen ve správný čas na správném místě.
KDOKOLI by se v tu dobu o něco podobného pokusil, tak by to prosadil. A kdyby se pokusily prosadit něco podobného jen o 30 let dříve, tak by zle pohořely.

Nutnou a zároveň postačující podmínkou pro prosazení volebního práva žen byla určitá technologická a ekonomická úroveň. Že se to zrovna připisuje paní XY nebo skupině Z je jen jejich štěstí :-)

Papundekl_HAPS

Papundekl_HAPS | 6. 09. 2008, 17:35:12 | více příspěvků | napsat uživateli

TheOnly hmm.. tak to je podle mě pěkná blbost... ale fajn, když to popíráš tak mi jistě řekneš kdo podle tebe vybojoval např volební právo pro ženy když ne sufražedky či feministky... všechny hlavní funkce v tu dobu patřili mužům kteří nechtěli o něčem jako rovnoprávnost většinou ani slyšet a zbytek mužů na tom byl stejně....

TheOnly

TheOnly | 6. 09. 2008, 17:34:47 | více příspěvků | napsat uživateli

> lluciasek82
Akorát, že prvotním hybatelem všech těch změn je ekonomický a technologický pokrok. Jenom díky němu se snížily náklady na přenos informace během dvou tří století o 12-15 řádů, mohlo se rozšířit vzdělání mezi široké masy, zrušit otroctví, odstranit diskriminaci podle pohlaví, rasy, náboženství atd. atd. :-)

A v případě diskriminace žen tomu hodně pomohly obě světové války, protože když potřebujete do továren každou volnou ruku a necháte ženy pracovat, už se pak těžko obhájí, že je nechcete nechat volit atd. atd.

Feministické hnutí nebylo žádnou příčinou těchto změn, jen jejich průvodním jevem - i kdyby žádné nevzniklo, tak by stejnak ke zrovnoprávnění pohlaví došlo. Diskriminace kohokoli je totiž dost nákladná věc, ekonomicky je to nesmysl. Kdo nevezme stejně dobrou či lepší ženu a dá přednost muži, poškozuje tím dlouhodobě hlavně sebe...
takže tak
!2!

uživatel eliminován | 6. 09. 2008, 17:24:07

> TheOnly
Ty jsi cislo !2! ale z historickeho hlediska ma taky svuj kus pravdy !2!

TheOnly

TheOnly | 6. 09. 2008, 17:06:14 | více příspěvků | napsat uživateli

> Papundekl_HAPS
To je asi stejně naivní, krátkozraké a bez špetky kontaktu s realitou jako říkat, že za zlepšení podmínek zaměstnanců můžeme děkovat především odborům. Nebo že za zlepšování životního prostředí v posledních několika desítkách let můžeme poděkovat Greenpeace.

Papundekl_HAPS

Papundekl_HAPS | 6. 09. 2008, 16:44:54 | více příspěvků | napsat uživateli

feminismus je nejlepší ženskej vynález.. ačkoli se chlapům povedlo z feministek udělat pro celou společnost blbý krávy faktem zůstává že toto hnutí vybojovalo volební právo pro ženy (ti co nesnášej feministky by asi rádi aby ženy nevolily) dále tu pak máme vybojování možnosti vlastnit majetek (ano toto hnutí ženám vybojovalo i dnes tak samozřejmou věc) a jako třetí z hlavních bodů tu máme vybojování SVÉPRÁVNOSTI (ano není to zase tak dávno kdy o ženě rozhodoval do sňatku její otec a od té doby její manžel) to že momentálně je pár ztřeštěných feministek vůbec neznamená že je to hnutí frigidních kravek.. ještě pár dat..

1836 - universita v Curychu jako první v Evropě začala přijímat ženy
1872 - ve Švédsku mohly ženy starší 25 let rozhodnout o svém sňatku bez svolení rodičů
1873 - Angličanky získaly právo rozhodovat o svém jmění, které přinesly do manželství
1889 - první volební právo pro ženy na Novém Zélandě
1945 - tehdejší britská královna (dnešní královna - matka) jako první žena přijala diplom na universitě v Cambridge na slavnostní promoci spolu s muži
1977 - ve SRN zrušen předpis zaručující manželovi právo rozhodovat o zaměstnanosti své ženy
1971 - volební právo pro ženy ve Švýcarsku

TheOnly

TheOnly | 6. 09. 2008, 16:35:58 | více příspěvků | napsat uživateli

> lluciasek82
Hh, jasný !2!, ale čistě principálně mi to přijde divný :)

Zkusím jen tak od boku: OVB? :-)

uživatel eliminován | 6. 09. 2008, 16:24:16

> TheOnly
taky ŽL - mým oborem je zrpostředkování půjček a jiných financnich produktu - byla jsem TOP10 novacek (asi sedma) v cele ČR a jinak se stale drzim na spici, taky vymaham, a cokoli co jsem delala driv, byla prace s lidmi :) a byla jsem dobra !1371! heh, s enebojim pochvalit !303!

no jinak mi asi vazne nevadi ze mi zakon zakazuje delat v dole !2!

TheOnly

TheOnly | 6. 09. 2008, 16:19:00 | více příspěvků | napsat uživateli

> lluciasek82
Tak nemusí, můžem dělat naštěstí i jiný věci... Ale jako ženu by mě to štvalo, že mi zákon zakazuje určité práce dělat :-)
Mě třeba štve, že mi zákon nařizuje, kolik hodin po sobě můžu maximálně odpracovat. Takže už od 18 let mám živnostňák a neřeším !2!

Jinak P6-Dejvice. Jak moc dobrý obchodník?

uživatel eliminován | 6. 09. 2008, 16:14:22

> Desole
těch ženských? snad nás ženských !2! ano, to je pozitivní diskriminace a zde by se mohli citit diskriminovani muzi, ze tuto praci nejen že mohou, ale ve finale musi delat jen oni !2! neni zivot sranda? !2!

uživatel eliminován | 6. 09. 2008, 16:13:03

> lluciasek82
ne, ja studuju management cestovního ruchu a lázeňství!2! ne nechtěla!2! ale tohle je taky tak trošku diskriminace, i když je to pro dobro těch ženských..

uživatel eliminován | 6. 09. 2008, 16:12:18

> TheOnly
no žiju v MB..... Praha kolik? at vim jestli bych to mela pres celou phu !2!a to fakt nezvladam, sakra zas nic.... no kdyby jsi potreboval nekoho do administrativy nebo dobreho obchodnika.... !1225!!1350!!2!

TheOnly

TheOnly | 6. 09. 2008, 16:10:36 | více příspěvků | napsat uživateli

> Desole
No vidíš, zase jsem o něco chytřejší...
Tomu říkám diskriminace !24!

uživatel eliminován | 6. 09. 2008, 16:10:19

> Desole
že by byla slečna právnička???? !2! Ty by jsi chtěla dělat v dole, když už jsme u toho? !1!

TheOnly

TheOnly | 6. 09. 2008, 16:09:43 | více příspěvků | napsat uživateli

> lluciasek82
Není Praha pro Tebe trošku z ruky?
Teď potřebujeme akorát prográtora či programátorku... zvládáš?

uživatel eliminován | 6. 09. 2008, 16:09:19

Část desátá
Péče o zaměstnance
Pracovní podmínky zaměstnankyň
§ 238
(1) Zaměstnankyně nesmějí být zaměstnávány pracemi pod zemí při těžbě nerostů nebo při ražení tunelů a štol, s výjimkou žen, které vykonávají
a) řídící funkce a nekonají přitom manuální práci,
b) zdravotnické a sociální služby,
c) provozní praxi při studiu,
d) práce nikoli manuální, které je nutno občas konat pod zemí, zejména práce spojené s dozorčí, kontrolní nebo studijní činností.

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/zakonik-prace/cast10h4.aspx

uživatel eliminován | 6. 09. 2008, 16:06:53

> TheOnly
tak s tou kuponovou privatizaci mozna jo, ale oni je ti pravnici, kdyz pak ti ekonomove zacli houfne potrebovat advokaty, zas dohnali, tak je to zas asi nastejno !2!!2!!2!!2!!2!!2!!2!!2!!2!!2! jinak mas asi pravdu, zensky se spsi vic boji, jsou pri zemi a pak si sami skodi..... nechces me zamestnat? ja se nebojim !2!

uživatel eliminován | 6. 09. 2008, 16:06:39

> TheOnly
zkusim najít

TheOnly

TheOnly | 6. 09. 2008, 16:04:08 | více příspěvků | napsat uživateli

> Desole
!2!!2!!2!
Tak to jo. !2!
Náhodou aspoň paragraf nemáš, viď?

TheOnly

TheOnly | 6. 09. 2008, 16:03:12 | více příspěvků | napsat uživateli

> lluciasek82
Oki, rozumný to názor :-)
Co se týče platové diskriminace, těžko říct, čím to je - máme třeba s kolegou firmu a až na pár výjimek jsme všem nově nastupujícím dali, kolik si řekli. A ženy jsou v tomhle aspoň z mé zkušenosti spíš skromnější... takže tak.

http://www.google.cz/search?q=ekonomov%C3%A9+p%C5%99edb%C4%9Bhli+pr%C3%A1vn%C3%ADky&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a
Že "ekonomové předběhli právníky" v průběhu 90. let říkají kritici kupónové privatizace. !5!

uživatel eliminován | 6. 09. 2008, 15:55:23

> TheOnly
ne, myslim si, ze obe strany jsou v necem diskriminovany, jen kazda strana v necem jinem nejak jinak.... a myslim si, ze mluvit dnes o diskriminaci zen je zceste... alespon ne v evropskem meritku :) to zasadni ma dnes kazda zena... takze si myslim, ze se opradu spis da mluvit o treba zminene platove diskriminaci... ale muzem studovat, volit, projeovat sve nazory, konkurujeme velmi uspesne muzum na mnoha urovnich, kde to drive nebylo mozne.... !1! necitim se byt diskriminovana

PS: v cem ekonomove predbehli pravniky??? !2!!1225!

uživatel eliminován | 6. 09. 2008, 15:54:47

> TheOnly
co no a? rikas ze se zeny muzou muzou byt hornici, ale nemuzou. je to v zakone, kapis?!

TheOnly

TheOnly | 6. 09. 2008, 15:50:11 | více příspěvků | napsat uživateli

> Desole
No a?

TheOnly

TheOnly | 6. 09. 2008, 15:49:46 | více příspěvků | napsat uživateli

> lluciasek82
Pan bude ekonom... to jsou Ti, co právníky (prý) předběhli.

Nereálné? Ty máš pocit, že by měly ženy nějak míň práv než muži?

uživatel eliminován | 6. 09. 2008, 15:46:51

> TheOnly
bude, pracovní zákon!!!20!

uživatel eliminován | 6. 09. 2008, 15:46:11

> TheOnly
heh pan bude pravnik??? !2! (jen mi to pripomnelo jednu moji kamaradku skoropravnicku -pardon

jinak mas pravdu, ale myslim, ze je nerealne toho dosahnout...!1! a vubec mi to nevadi !1350!

TheOnly

TheOnly | 6. 09. 2008, 15:41:38 | více příspěvků | napsat uživateli

> lluciasek82
Rovnost přiležitostí neznamená rovnost výsledků.
Jde o to, aby kdokoli - když o to stojí - se mohl stát třeba horníkem (pokud splní objektivní požadavky)... to samozřejmě neznamená, že by polovina horníků měly být ženy :-), jen že když se jím budou chtít stát, nikdo jim v tom nebude bránit. asi tak.

předchozí | 0 | 30 | další


Přihlášení
 
@libimseti.cz

registrovat se

Klíčová slova

emancipacejetsli

Podobná témata

Moje témata

Pro zobrazení tvých diskuzí se musíš přihlásit.

Oblíbená témata

Pro zobrazení tvých oblíbených témat se musíš přihlásit.

k obsahu ↑